26 Aralık 2010 Pazar

ROMANTİK BEBEK YELEĞİ

Yağmurlu bir Pazar  gününden herkese sıcacık bir merhaba:)Bugün erkenden kalkıp güzel bir kahvaltı yaptık eşimle.Hafta sonları yapılan kahvaltıların tadı bambaşka oluyor tabi. Dışarda ince ince yağmur yağıyordu,hadi dedim yürüyüş yapalım yağmur altında,amabiz kahvaltımızı bitirene kadar yağmur durdu:(Şimdi de televizyon karşısında tembellik yapıyoruz...Hazır henüz evdeyken sizinle bu şeker bebek yeleğini paylaşayım dedim.Evdeki kalan ipleri değerlendirmek için ördüğüm bu yeleği yine bir arkadaşımın bebeği için hazırladım.Gerçi onun henüz haberi yok,aramızda kalsın sürpriz olacak:))
Örmek isteyenler için ayrıntılı açıklamasını veriyorum,umarım siz de beğenir ve örersiniz:)

Yeleği örmeye alt kısmından bütün olarak başlıyoruz.Ben 3.5 numara şiş ve Ören Bayan Dora marka ip kullandım.(Beyaz ip Dora,diğer renklerin markası farklı,ama aynı kalınlıkta)Şişimize 140 ilmek atıyoruz ve 8 sıra haroşa örüyoruz.Sonrasında 15 sıra kadar  düz örgü örüyoruz,arka sıralar hep ters olacak..Pembe ipe geçip 2 sıra düz örüp,sonraki sırayı şöyle yapıyoruz:2 düz,1 artır,1 kes,1 artır,1 kes,....1 kes,2 düz.Arkayı haroşa örüp sıra başına gelince yine 2 sıra düz örüyoruz.Beyaz renge geçip 3 sıra düz örüyoruz.Lila renkli ipe geçip pembeli sıraları aynen yapıyoruz.Sonra yine beyaz düz kısım,ardından yine pembeli kısım örülecek.1 sıra düz ördükten sonra ilmekleri 31,78,31 olarak ayırıyoruz.

Yeleğin ön kısımlarının ilmekleri şişte beklerken önce arkayı örüyoruz.Kol için sıra başlarında 3'er ilmek kesiyoruz.Böylece kol oyuntusu veriyoruz örgüye.Sonrasında 15 sıra düz ördükten sonra örgüyü kesiyoruz.Ön yüzleri de sırayla örüyoruz.Kol oyuntusu için sıra başında üç kerede 1'er ilmek kesiyoruz.Ardından yaka oyuntusu için yakadaki her sıra başında 2'şer ilmek kesiyoruz.Kol kısmı düz devam ediyor.Şişte 16 ilmek kalıncaya kadar devam edip örgüyü bitiriyoruz.

Yeleğin kollarına ve düğme dikilecek,ilik açılacak ön parçalarına  örgüden ilmek alarak haroşe olarak 4 sıra biye örüyoruz.Omuzları diktikten sonra yakaya da aynı işlemi uyguluyoruz.

Ben yeleğin üç düğmeli olmasını tercih ettim.ilik yerlerini ilmekleri sayarak belirleyip,2'şer ilmek kesiyoruz ve sonraki sırada kestiğimiz ilmekleri yeniden ekliyoruz.Böylece ilik açılmış oluyor.
Yeleği bitirdikten sonra kalp şeklinde işlemeler yaparak örgümü biraz da süslemek istedim..Nasıl olmuş,beğendiniz mi?Umarım bu yeleğin sahibi olacak minik prenses sağlıklı bir şekilde dünyaya gelir ve anne-babasının yüzünü güldüren,sevgi dolu,hayırlı bir evlat olur:)

33 yorum:

  1. gerçekten çok şirin olmuş, görmesem bu kadar basit olabileceğini düşünmezdim, ayrıntılı anlatım için teşekkürler, emeğinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  2. swotpisces,teşekkür ederim canım,gerçekten kolay ama bir o kadar da güzel bir yelek modeli.örmek isteyenlere kolay gelsin o zaman:))

    YanıtlaSil
  3. pek sevimli olmuş ellerine sağlık filizcim küçük hanımda sağlıklı günlerde giyer umarım iyi günler

    YanıtlaSil
  4. mavilale,teşekkür ederim canım,inşallah sağlıklı bir bebek olur ve güzel güzel giyer yeleğini:)

    YanıtlaSil
  5. ÇOKK GÜZEL,ÇOK ŞİRİN OLMUŞ.RENKLER BİR HARİKA..ELLERİNİZE SAĞLIK.İSTANBUL DA YAĞMUR DEVAM EDİYOR.ÇOK SEVİYORUM BU HAVAYI..

    YanıtlaSil
  6. yeşil inci,teşekkür ederim canım,canlı renkleri kullanmayı seviyorum,hele de bebek örgülerinde daha çok..yağmurlu havalara bayılırım.iyi seyirler:)

    YanıtlaSil
  7. Cok guzel olmus bır de bebıs ıcındeyken resım ısterız !

    YanıtlaSil
  8. kiraz çekirdeği,teşekkür ederim canım beğenmene sevindim,bebek içindeyken fotoğrafını çekmek için daha birkaç ay beklememiz lazım ama:)

    YanıtlaSil
  9. çok tatlı olmuş,renkleride çok güzel.

    acizane bi eleştiri kol evini iyi oyamamışsın.biraz tuhaf duruyor..

    YanıtlaSil
  10. papatyacım teşekkürler canım,haklısın kol oyuntusu tam olmmış ama giyecek olan bebek olduğu için çok ta sorun olmaz canım değil mi:)

    YanıtlaSil
  11. How are you my dear sister...?This is very nice..colors are super cute..but i think you must take rest don't get much busy in your creativity..get well sooooooon...
    ~ Love ~
    Khadija

    YanıtlaSil
  12. cerative mind,oh my dear I am fine don't think of me,I am better than last days,thanks God:)I like knitting you now and I fell better when I knit something in fact..kisses

    YanıtlaSil
  13. Çok şeker ve güzel olmuş el emeğine, göz nuruna sağlık. Bebiş sağlıklı günlerde giyer inşallah.

    YanıtlaSil
  14. Çok tatlı olmuş arkadaşın sağlıklı günlerde bebeğine giydirsin inşaallah.bu arada arkadaşına söylemem aramızda söz....

    YanıtlaSil
  15. Başka Yarınlar

    İmrûz cemâl-i tü sîmâ-yı diger dâred
    İmrûz leb-î nûşet helvâ-yı diger dâred

    Bugün yüzünde bir başka güzellik var senin,
    bugün dudağında başka bir tad var,
    boyunda başka bir yücelik
    Bugün kırmızı gülün bir başka daldan

    Ayın gökyüzüne bugün sığmamış
    Göklere benzeyen göğsün bugün daha geniş
    Hangi yanından kalktın bu sabah, söyle,
    bir başka kavga var dünyada senin yüzünden,
    dünyada bir başka gidiş

    Biz senin gözlerinden gördük
    arslanlara meydan okuyan o ceylanı,
    Başka bir ovası var o ceylanın bugün
    iki cihandan da dışarı

    Seven insanın ayağı mı yok,
    işte ona ölümsüzlük kapandı
    Yukarlarda onunla uçar gider

    Gözlerinin denizinde onu arama
    Oinci bir başka denizde

    Bakarsın bugün sever bu yürek,
    yarın sevilir bakarsın

    Yüreğimin özünde başka yarınlar var

    Mevlana Celaleddin Rumi



    Mavlana Rumi, 30.09.1207, Balkh, Persian

    YanıtlaSil
  16. Bir bebişim olsa kesinlikle isterdim sizden bu güzelliği...Naapmalı bilmemki?Şimdi yelek için:))

    YanıtlaSil
  17. çeşnici Handan,teşekkür ederim canım,güzel yorumunla beni mutlu ettin..

    gelinsepeti,teşekkür ederim canım..

    lady sophia's lover,it is an impressive poem,thank you very much.I think it is from "mesnevi" by Mevlana..tahnk you for your visit:)

    Limon çiçekleri,sen bebek haberi ver şekerim,bir yeleğin lafı mı olur:)

    YanıtlaSil
  18. çok güzel olmuş.. iyi günlerde kullanır inşallah sahibi.. sağlıkla, mutlulukla...

    YanıtlaSil
  19. bir mimininz var ben de.. :)))

    YanıtlaSil
  20. ÇOOKKK güzel olmuş renkler şeker gibi ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  21. rengleri çok cici olmuş hele o kalpler çok güzel şimdiden giyen bebek romantik olacak :)ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  22. çok güzel olmuş ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  23. merhaba:)
    pek maharetli görünüyorsun, ellerine sağlık:)

    sevgiler,

    YanıtlaSil
  24. çok güzel olmuş tam yağmurun verdiği huzuru yansıtan bir çalışma olmuş...

    YanıtlaSil
  25. Emine'cim güzel dileklerin için çok teşekkür ederim canım..sayende bu güzel örgüleri severek örüyorum:)

    Swotpisces,geliyorum hemen:)

    elif'cim teşekkür ederim canım,nerelerdesin sen ya özlettin kendini..

    ev günlüğü,ah biz kızlar kalp olmasa da romantik oluruz dimi,mayamızda var şekerim:))

    whiterose,sağolasın canım..

    Ful yaprakları,ziyaretin için teşekkür ederim canım,beğenmene sevindim:)

    Anekzura,öyle denk geldi hakikaten:)

    YanıtlaSil
  26. Merhaba,
    ziyaretiniz için teşekkür ederim. Ellerinize sağlık. Harika olmuş. Renkler de çok güzel. Kuzucuk en iyi günlerde kullansın.
    Sık sık görüşmek dileğiyle,
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  27. bülbülünyeri,hoşgeldin safalar getirdin canım bloguma:)beğenmene çok sevindim ,umarım arkadaşımın kızına da çok yakışır..her zaman beklerim canım..

    YanıtlaSil
  28. Canım iyi dileklerin için çok teşekkür ederim:) İnşallah istediğin zaman senin de güzel bir bebeğin olur. Tekrar çok saol. Buarada yelek de çok güzel ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  29. Çok güzel olmuş Filizcim ellerine sağlık! Bende seni izlemeye aldım : ) Sevgiler,

    YanıtlaSil
  30. Tebrik ederim müthiş şeyler ortaya çıkarmışsınız.Hello Kitty ve pembe pantere bayıldım.Bende onlardan yapabilmeyi çok isterdim doğrusu.Bizim bıcırıklar için keyifli olurdu.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  31. Tümay'cım çok teşekkür ederim güzel dileklerin için..

    Hülya,hoşgeldin canım..yepyeni paylaşımlarda buluşmayı dilerim..

    Yaruze,hoşgeldin canım bloguma,ben de yeni başladım örgü oyuncaklara,ama çok zevkli gerçekten de..her zaman beklerim..

    YanıtlaSil
  32. Önceki yorumum ulaşmamış sanıyorum.
    Ellerine sağlık, çok beğendim.

    YanıtlaSil
  33. teşekkürler Ülker,ziyaretin ve güzel yorumunla mutlu oldum:))

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Her blog yazarı gibi yorum okumaya ve cevaplamaya bayılıyorum:))