Benim güzel kızım

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

13 Ekim 2014 Pazartesi

ANALI KIZLI FUŞYA & DANTEL AŞKI


Bu yaza damga vuran dikişlerimden biri de bu anne-kız takımıydı.Eskişehir'de bir akraba düğünü ve Antalya'da kardeşimin nişanı yaklaşıyorken ne zamandır istediğim anne-kız takımını dikmeye karar verdim.Kumaş pazarında aldım soluğu.Aslında aklımda mor renk vardı ama pazarda gezerken bu fuşya kumaşı görünce fikrim tamamen değişti .Dantelin de çok yakışacağını düşünerek malzemelerimi alıp başladım model düşünmeye.


Etekler belden kemerli,büzgülü.İçinde esnek kumaştan astarı var.Etekleri dikmek kolaydı,zor olan bluzlar oldu.Çünkü dantel bluzun içine bir de esnek astar kumaşından bir bluz daha diktim.İki kere bluz dikmiş oldum yani.Diktiğim astar bluzları dantel bluzla birleştirdim.
 

Biz giyince çok mutlu olduk,bizi görenler de çok beğendi:)Yıllar sonraya mutlu anılar biriktirdik hatırlayacağımız.Dikelim,diktiğimizi giyelim!

10 Ekim 2014 Cuma

ZELİHA'YA BAYRAMLIK ELBİSE


Yazın diktiklerim hala paylaşılmayı bekleyedursun ben geçen hafta kızım için diktiğim elbiseyle karşınızdayım.Aslında bayram için yeni kıyafetler almıştık kızımıza ama dikiş makinam başka bir dikişim için ortadayken Zeliha için de evdeki kumaşlardan birşey dikmek istedim.


Kumaş klasik 1 liralık pazar kumaşlarımdandı,tam elbiselik,overlok istemeyen,düzgün duruşlu hafif tok bir kumaş.Rengine ayıla bayıla almıştım yazın.Kesimi Zeliha'nın bir bluzunu örnek alarak pratik olarak kestim.

Arkasına gizli fermuar dikişini normal dikiş ayağıyla yaptım.Yaka ve etek uçlarına hareket vermek için siyah dantel dikerek elbiseyi tamamladım.
 

Çok düzgün bir dikiş oldu doğrusu.
 

Bayramda Yalova Esenköy'de annemlerle beraberdik.Tüm kardeşler bir araya geldik.Ev çocuk sesleriyle doldu taştı,herşey çok güzeldi:))Bayram telaşından elbiseyi Zeliha'nın üzerindeyken fotoğraflayamamışım.Aklıma bile gelmedi..Bir sonraki giyişinde sizlerle paylaşırım,çok yakıştı gerçekten:))

Sevgiler...

1 Ekim 2014 Çarşamba

YENİ HAYAT...



Herkese merhabalar!Eylül bitmeden yeni yazı gireyim dedim ama nasip olmadı.Hiç bu kadar arayı açmamıştım biliyorum.Bundan sonra bu kadar ayrı kalmam bloğumla umarım.

Aylardır yokum ve bu uzun ayrılığa bir sürü yeniliği,güzelliği sığdırdım çok şükür:)Şimdi sıra geldi sizlerle bu güzellikleri paylaşmaya...

Öncelikle yıllardır hayalini kurduğumuz evi sonunda bulduk ve satın aldık.Allah'a sonsuz şükürler olsun ki artık bizim de bir yuvamız var.Ev arama,bulma,taşınma telaşı gerçekten zor bir süreçti.Yerleşmek,evin eksikleri derken haftalar geçti zaten.Şimdi yeni evimizde mutlu mesut yaşıyoruz:)

İkinci büyük gelişme de Zeliha kuzumun kreşe başlaması oldu.Ben ne kadar gerildiysem kızımız da bir o kadar rahattı:)Dünden hazırmış bizim kız kreşe gitmeye meğer.Alışma süreci inanılmaz kolay oldu,okulunu,öğretmenlerini,arkadaşlarını çok sevdi Zeliha.Şimdilerde hergün yeni şeyler öğreniyor ve öğrendiklerini de bizimle paylaşıyor.Bu benim için çok önemli bir dönemdi bunu da kolaylıkla atlattık çok şükür.Zeliha kreşe servisle gidip geliyor.Sabahları babası bindiriyor,ben de öğlenleri karşılıyorum.Tabi bunu sağlamak için bu sene ben sabahçı oldum.Sabah 5.45'te kalkıp okula gitmek,7.00'de ilk derse başlamak zor oluyor tabi.Ama okul sonrası bana kalan zaman süper:)Bir de bu sene sadece 18 saat ders aldım.Üstelik Cuma günleri dersim yok.Bal kaymak bir programım var yani:))

Gelelim en son ama en önemli gelişmeye:Zeliha kuzum inşallah abla oluyor:))Evet bunca yoğunluğun arasına bir de bebek sıkıştırdık:)))Şimdi içimde atan minik bir kalp var.Nasıl mutluyum,nasıl heyecanlıyım ve nasıl endişeliyim anlatamam..Endişeliyim çünkü her ne kadar ikinci çocuğu hatta üçüncü çocuğu istesem de onlara hakkıyla annelik yapabilecek miyim diye düşünüyorum.Kolay olmayacak elbette,düzene girmiş hayatıma bir format atıp başa sarıcam.Ama bir taraftan da içimde garip bir rahatlıkta varNe de olsa tecrübeliyim değil mi ama:)))

Yalnız Zeliha kuzumda ne kadar rahat bir hamilelik geçirdiğimi şimdi daha iyi anlıyorum.Bulantı nedir,aşermek nedir,halsizlik,uyku hali,bezginlik,depresif ruh hali nedir bilmezdim.Sağolsun iki numara bana hepsini çooook iyi öğretti.12. haftadayım ve berbat durumdayım.Zayıfladım,doğru düzgün bir şey yiyemiyorum ve bitmek bilmeyen bir bulantım var.Yakında geçer diyenlere inşallah diyorum.İnşallah geçer çünkü ben mahvoldum resmen:(

İşte böyle:))Beni merak eden etmeyen herkese selam olsun.Okuldaki boş saatimde yazdığım bu yazımı burda bitiriyorum.Bir sonraki yazımda bu yaza damgasını vuran dikişlerim yer alsın inşallah:)Sevgiler..

2 Ağustos 2014 Cumartesi

KURDELE NAKIŞLI HAVLULARIM


Doğuda mecburi hizmetimizi yaparken bir dönem kurdele nakışına merak salmıştım.Eski yazılarımda da yaptığım çalışmaları sizlerle paylaşmıştım.Ama Sakarya'ya tayinimiz çıktığından beri yapmak nasip olmamıştı.Yıllar sonra yeni gelinimize hediye etmek için tekrar kurdelelerimi elime aldım ve iki tane havlu işledim. 


Nakışları duck kumaş üzerine kasnakta işledim ardından havluya makinayla diktim.
 


Çiçekler karanfil kurdeleden,yapraklar ipek kurdeleden..
 

En son evdeki güpür dantellerle  süsledim .


Diğer havluda sadece ipek kurdele kullandım.Lazy Daisy yöntemiyle hem çiçekleri hem de yaprakları yaptım.Dallar muline iplikten.
 





İyi günlerde kullanılsınlar inşallah...

21 Temmuz 2014 Pazartesi

BİNBİR ÇİÇEKLİ YAZ ELBİSEM


Haziran bitmiş,Temmuz'un sonuna ne kaldı derken nihayet bloguma yeni yazı giriyorum.Çok heyecanlıyım:))Tatilimizin yarısı mübarek Ramazan ayına denk gelince bu kutlu zamanları ailelerimizle geçirelim istedik.Yalova'da annemlerle geçirdiğimiz iki haftanın ardından şimdi eşimin memleketi Eskişehir'deyiz.Bayramdan sonra evimize dönücez ve ben dikişlerime kaldığım yerden devam edicem inşallah...
 

Kumaş pazarında gezinirken bulduğum ince,çiçekli kumaşı görür görmez dikeceğim elbisenin hayalini kurmaya da başladım:)Dijital baskılı kumaşlar bu sıralar çok revaçta.Benim nasibime de bu kumaş düştü.Beş metrelik kumaşı 3 liraya almak ise bonus oldu:)
 


Elbisenin üst kısmını daha önce diktiğim mavi tuniğimin kalıbından kestim.Göğüs altlarına dik şekilde pens atarak bele oturmasını ayarladım.Etek kısmını ise kloş olarak tasarladım.Yüksek yaka çalışarak elbiseye kullanışlılık kattım.Malum boynumuzun gözükmesi hoş olmaz değil mi..Sırtına da uzunca bir fermuar diktim .



Kol ağızlarına ve yakaya siyah saten biye diktim.Etek baskısını zigzag dikiş ardından kıvırıp kenara yakın dikerek tamamladım.Kumaş çok renkli olduğundan yakın çekim yapmadım,pek belli olmuyor ayrıntılar zira.
 

Bu fotoğraflar Esenköy'den...Sevdiklerimizde beraber yaptığımız bir iftar öncesinden...
 

Bu arada yeni açtığım Instagram hesabıma hepinizi beklerim: miraclefiliz

22 Haziran 2014 Pazar

AYŞE ELİF'E KELEBEKLİ PİKE...


 Herkese merhabalar!Okullar kapandı,seminerler devam ediyor ama artık tatilde sayılırız.Buna rağmen bloguma pek vakit ayıramıyorum bugünlerde.Fırsat buldukça dikişlere devam tabi...


Daha önce yeğenim Yusuf Ali için diktiğim kelebekli pikeden kızımın tatlı kuzeni Ayşe Elif için de diktim.Yine pazen kumaş kullandım.Yumuşacık,mis gibi,tam bebeklere,çocuklara göre..O kadar beğeniyorum ki kendimiz için de bir takım dikesim var:)
Fotoğrafları çok acele çektim,kumaşı tam düzeltemedim bile ,siz onu düzgün farzedin olur mu:)) İyi oldu aslında tam nazarlık:)))

Pazen kumaşlar genelde tek en satılıyor.Ama ben aradım taradım çift enli kumaşlar satan bir mağaza buldum.Renk olarak moru seçtim.Biri desenli biri düz olmak üzere toplam üç metre kumaş aldım.

Pikenin boyutlarını tekkişilik yatak ölçülerine göre ayarladım.Anne-babası Ayşe Elif'e yeni bir yatak almışlar.Onun ölçülerine uygun olsun istedim.

Süslemeleri yine ince keçeden yapıp zigzag dikişle kumaşa sabitledim.Kelebeklerin şablonları internette.

Sonra desenli kumaşı düz kumaşın üzerine gelecek şekilde  diktim.Köşe dikişlerini dikmek biraz oyaladı tabi.


Yastığı desenli pazenden diktim.


Sonuç emeğime değdi tabi:)Yıkadım,ütüledim,mis gibi oldu.Ayşe Elif güzel rüyalar görsün,mışıl mışıl uyusun altında inşallah...


11 Haziran 2014 Çarşamba

BAHAR DALI GİBİ ETEK


Aldığım kumaşlarla ilk görüşte aşk yaşıyorum:)Bu kumaşı da bir sabah vakti çok beğenerek aldım.Ah dedim senden ne güzel bir etek olur...Oldu da...
 

Boyum kısa ve zayıf değilim ama kloş etek giymeye bayılıyorum.Kendimi prensesler gibi hissediyorum:)Hele merdiven çıkarken yada inerken  yanlardan tutuyorum ya değmeyin keyfime:)))


İşte böyle:))Kumaşım Çarşamba kumaş pazarından 3 liraya alındı ve kloş etek olarak dikildi.Kloş etek nasıl dikilir diye soranları sevgili Antigone'un bloguna alalım..


Bu aralar okul işlerinden çok bunaldım.Ama buna rağmen iki arada bir derede birşeyler dikmeyi de becerebildim.Bir cesaretle kendime bir elbise diktim.Sonraki yazımın konusu da bu elbise olsun.

Takipte kalın ve sevdiğiniz işleri yapmaya devam edin:)))