14 Ocak 2011 Cuma

KAVAK YELLERİ ASLI'NIN BERESİ ARTIK BENİM!

Nerdeyse bir hafta olmuş bloguma uğramayalı...Bir yandan okul işleri bir yandan bir türlü geçmeyen hastalığım yüzünden yeni yazı giremedim ve sizin bloglarınızı da pek ziyaret edemedim.İki gündür yine raporluydum,okula gidemedim:(Bugün doktor randevum için dışarı çıktık,elimizde bir torba ilaçla geri dönerken de kararan havaya inat yeni ördüğüm beremi fotoğrafladık eşimle.Bu bereyi bir yerlerden hatırlayabilirsiniz.Kavak Yelleri dizisinin eski bölümlerinden birinde Aslı giymişti bu bereden.Gördüğümde çok beğenmiş ve örmek istemiştim,ancak nasip oldu.

Bu bereyi ince bir iple örmek istedim,seçtiğim ip Ören Bayan Dora İnce..3.5 numara şiş kullandım.Misinalı şişle de örülür aslında ama ben onlarla pek hızlı öremiyorum,ondan tercih etmedim.Birazdan açıklamasını yapacağım bu berede kullanılan model ile birçok şey örülebilir.Örneğin belli bir matematiği var.Düzeni tutturunca hemen ezberleniyor ve keyifle örülüyor.
Berede kullanılan model 15'in katı ilmek üzerine kuruluyor.Yanlara da 3'er tane düz ilmek ekleniyor.Bereye 151 ilmekle başladım.7 sıra 1 ters 1 düz ördüm.Bundan sonra örgünün arka sıraları hep ters örülüyor.Ön sıralar ise şu şekilde örülüyor:
1.sıra:3 düz,1 ilmek sağa doğru kes,1 artır,1 düz,1 artır,1 sola doğru kes,5 düz,1 ilmek sağa doğru kes,1 artır,1 düz,1 artır,1 ilmek sola doğru kes,5 düz,...aynı şekilde devam edilir,en sona kalan 3 ilmek düz örülür.
3.sıra:2 düz,1 ilmek sağa doğru kes,1 düz,1 artır,1 düz,1 artır,1 düz,1 ilmek sağa doğru kes,3 düz,1 ilmek sağa doğru kes,1 düz,1 artır,1 düz,1 artır,1 ilmek sola doğru kes,3 düz...aynı şekilde devam edilir,sondaki iki ilmek düz örülür.
5.sıra:1 düz,1 ilmek sağa doğru kes,2 düz,1 artır,1 düz,1 artır,2 düz,1 ilmek sağa doğru kes,1 düz,...aynı şekilde devam edilir,sondaki bir ilmek düz örülür.
7.sıra:1 ilmek kes,3 düz,1 artır,1 düz,1 artır,3 düz,3 ilmeği beraber ör,3 düz,...aynı şekilde devam edilir,sondaki iki ilmek beraber düz olarak örülür.
9.sıra:1 düz,1 artır,1 ilmek sola doğru kes,5 düz,1ilmek sağa doğru kes,1 artır,1 düz,1 artır,1 ilmek sola doğru kes,5 düz,1 ilmek sağa doğru kes,1 artır,1 düz,1 artır,1 ilmek sola doğru kes,5 düz,...aynı şekilde devam edilir.son üç ilmek kalınca:bir ilmek kesilir,bir ilmek artırılır,son ilmek düz örülür.
11.sıra:1 düz,1 artır,1 düz,1 ilmek sola doğru kes,3 düz,1ilmek sağa doğru kes,1 düz,1 artır,1 düz,1 artır,1 düz,1 ilmek sola doğru kes,3 düz,1 ilmek sağa doğru kes,1 düz,1 artır,1 düz,1 artır,1 düz,1 ilmek sola doğru kes,3 düz,...aynı şekilde devam edilir.sonda 4 ilmek kalınca,bir ilmek kesilir, ikinci ilmek düz örülür,  bir ilmek artırılır,son ilmek düz örülür.
13.sıra:1 düz,1 artır,2 düz,1 ilmek sola doğru kes,1 düz,1ilmek sağa doğru kes,2 düz,1 artır,1 düz,1 artır,2 düz,1 ilmek sola doğru kes,1 düz,1 ilmek sağa doğru kes,2 düz,1 artır,1 düz,1 artır,2 düz,1 ilmek sola doğru kes,1 düz,...aynı şekilde devam edilir.sonda 5 ilmek kalınca:1 ilmek kesilir, ikinci ve üçüncü ilmek düz örülür,  bir ilmek artırılır,son ilmek düz örülür.
15.sıra:1 düz,1 artır,3 düz,3 ilmek beraber düz örülür,3 düz,1 artır,1 düz,1 artır,3 düz,3 ilmeği beraber düz ör,1 artır,1 düz,1 artır,3 düz,..devam edilir.sıranın sonunda üç ilmek düz örülür bir artırılır,1 düz örülür.
Anlattığım 15 sıra 4 kere tekrarlanır.Sonra ilk 7 sıra tekrarlanır.Berenin daha bol olmasını isterseniz tekrar sayılarını artırabilirsiniz.Sıra geldi ilmekleri azaltmaya.Berenin ön yüzündeki bütün ilmekler 2 ilmek beraber düz örülerek sıra tamamlanır.Arka sırada da aynı işlem tekrarlanır.Berenin kendi ipinden uzunca bir parçayı iğneye geçirin,bu iğneyle ipi kalan ilmeklerin içinden geçirin,büzün,düğümlerle sabitleştirin,sonra da berenin iki kenarını düzgünce dikerek birleştirin.İşte bereniz hazır!
Umarım bereyi ve açıklamasını beğenirsiniz...İyileşmem için dualarınızı eksik etmeyin lütfen..Öksürmekten ciğerlerim sökülüyor inanın:((İnşallah bir sonraki yazımda size iyileştiğimi söyleyebilirim...Herkese mutlu ve sağlıklı bir haftasonu dilerim:))

64 yorum:

  1. Sevgili Filiz geçmiş olsun canım beren ise harika olmuş ellerinize emeğinize sağlık
    Svgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  2. çok geçmiş olsun, bere anlatımı da çok ayrıntılı olmuş her zamanki gibi.

    YanıtlaSil
  3. filizcim çok geçmiş olsun canım acil şifalar diliyorum sana allahtan benimde ağzımın kenearında bir ucuk bir haftadır mahvoluyorum iyileşmedi gitti.
    bu arada bere harika olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. çok güzel olmuş.. döktürmüşsün yine... sana da çok yakışmış... iyi günlerde kullan...

    YanıtlaSil
  5. inşallah ilaçlar iyi gelir de bir an önce iyileşirsin...

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım bereyi çok beğendim güle güle kullan

    hastalık herkeste var bu aralar geçmiş olsun canımcım

    YanıtlaSil
  7. Filizcigim harika olmus cok begendim tarifini de vermissin tesekkur ederim ellerine emegine saglik gule gule kullanasin sevgiler, mutlu bir hafta sonu gecirmenizi dilerim sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Belgin,çok teşekkür ederim canım..

    Swotpisces,sağol canım,umarım iyileşirim en kısa zamanda..

    Mavilale,çok teşekkür ederim canım.sana da acil şifalar dilerim..

    Emine'cim inşallah canım..hepimizin sağlık sorunları için dua ediyorum..Rabbim Şafi isminin yüzü suyu hürmetine herkese acil şifalar versin..

    YanıtlaSil
  9. semra,teşekkürler canım,beğenmene sevindim bereyi..

    yaseminlerim,teşekkürler canım,umarım tarifi de işinize yarar..başkaları da örsün,ördüğünü giysin mutlu olsun istiyorum:))

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar Filizcigim, ziayretin ve izlemege almandan pek memnun kaldim, bende izlemye aldim seni.
    Bereniz cok sirin olmus ellerine saglik.
    Canim gecmis olsun, bu yilki bu virus cok saldirgan cikti, kim bana ugradi sa herkesde hasta. Sanada acil sifalar dilerim.
    Ben ögretmen degil ögrencigim:))
    Ögrenemenin yasi yok degip, ikinci meslek egitimimi aliyorum, hatta, 3., 4. görüsmek dilegimle, sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. anneminkızıyım,hoşgeldin canım bloguma,demek öğrencisin,aslında hepimiz öğrenciyiz bu hayatta:)görüşelim canım,her zaman beklerim..

    YanıtlaSil
  12. iyi günlerde kullan çok güzel olmuş bere eline sağlık ve geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  13. Geçmiş olsun Filiz.Bereyi çok güzel anlatmışsın.Ben bu örnekten şal örmüştüm, angora iple.Beresini de çok beğendim..Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  14. Seninki daha güzel olmuş Filiz'ciğim. Ben de gençken bu örnekten kazak örmüştüm kendime. Kol, bel ve dik yakası, bir ters-bir düz lastikti. Hem deee... cart turuncuydu:)))
    Güiegüle kullan. Geçmiş olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. öncelikle çoook geçmiş olsun :)
    bereye gelince, muhteşem ötesi bir model..ve neticede çok şık bir bere..
    helal olsun marifetli arkadaşıma...

    YanıtlaSil
  16. biryudumhobi,çok teşekkür ederim canım.sağlıklı günlerde beremi giyebilmeyi umuyorum..

    Nazan'cım aslında ben de angora iple örmeyi düşündüm önce ama tüyleri hapşırtır beni diye vazgeçtim.eminim şalı da süper olur...

    Nedret ablacım bu model herşeye gider zaten,turuncuya bayılırım ayrıca,ne güzel enerji verir insana..

    figen ablacım,çok teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  17. Fılız'cım cok gecmıs olsun. Ne marıfetlısın sen ya! :)

    YanıtlaSil
  18. Fılız'cım cok gecmıs olsun. Ne marıfetlısın sen ya! :)

    YanıtlaSil
  19. Acil şifalar diliyorum...tez vakitte iyileşirsiniz inşallah ve bere harika olmuş,iyi günlerde kullanırsıız umarım :)

    YanıtlaSil
  20. kiraz çekirdeği,çok teşekkür ederim canım ya,yorumunla beni çok mutlu ettin:)

    Sedo kız,çok sağol canım,sağlık gibisi yok gerçekten,bereyi beğenmene sevindim..güzel modeller yapıp paylaşmaya çalışıyorum..

    YanıtlaSil
  21. süper olmuş..Benim de listemde örülecekler arasındaydı :)

    YanıtlaSil
  22. Çok geçmiş olsun , sağlık kapını çalmıştır inşallah.Ellerine sağlık bere çok güzel olmuş , güle güle kullan :))

    YanıtlaSil
  23. ellerine sağlık canım çok güzel olmuş bu hafta oynayacak olanda başka bir bere daha var sanırım:))sevgiler

    YanıtlaSil
  24. canım , geçmiş olsun demeyi unuttum acil şifalar mutlaka DR . a görün grip çok ağır geçiyor bu ysene yine.

    YanıtlaSil
  25. Blogunuzu yeni keşfettim çok güzel şeyler var ;)
    Berede harika olmuş en kısa zamanda bende denicem ;)
    Bu arada çok geçmiş olsun ;)
    Benimde blogum var beklerim ;)
    Sevgiler...
    http://kelebeklerimveben.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  26. Çok güzel olmuş.. Beğeniyorum ama kendim örme konusunda pek şahane sayılmam... pek istek de yok galiba bende.. Ama süpper görünüyor ..

    YanıtlaSil
  27. Bereniz ne kadar güzel olmuş tarifinide vermişsiniz hemen bilgiyi paylaşmak ne güzel.Bende böyle bereleri çok seviyorum rengarenk olacak takıp çıkacaksınız.Birde parmak açıkta eldivenler var onlardanda örüp bir takım yapabilirsiniz hoş olur bence :)) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  28. Gevezelik işte bi konuya konsantre olunca asıl konuyu unuttum çok geçmiş olsun dikkat edin kendinize çok fazla ilaç yüklenmeyin daha da zayıflatıyor onlar bünyemizi... acil şifalar dilerim.

    YanıtlaSil
  29. Trés beau, je suis également fana de berets.Celeste

    YanıtlaSil
  30. ELLERİNE SAĞLIK.ANNEME GÖSTEREYİMDE YAPSIN BANA:))

    YanıtlaSil
  31. çok geçmiş olsun canım.acil şifalar dilerim.tek kelimeyle süpersin var ya.güle güle kullan çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  32. Oh my dear,this is super cute..same as my sweet sister Filiz...hmmm....very smart..i wish you stay happy & Healthy always(aaameeeeeen)...be careful my dear....

    YanıtlaSil
  33. ÇOK GÜZEL OLMUŞ ..BENDE ALDIM ELİME YÜN ŞİŞLERİMİ SİZİN TARİFİNİZLE (TABİİKİDE İZNİNİZLE)BU BEREDEN ÖRÜYORUM ..

    YanıtlaSil
  34. çok güzel olmuş bere bayıldım. Ben bu örneği öğrenene kadar annemden mi istesem ne :))

    YanıtlaSil
  35. Filizcim geçmiş olsun canım. beren çok güzel iyi günlerde kullan.
    bende ödülün var canım :)

    YanıtlaSil
  36. Geçmiş olsun..ve güle güle kullanın berenizi, pek güzel.

    YanıtlaSil
  37. yaşamladans,umarım açıklamalarım faydalı olur..

    örgüçantam,teşekkür ederim canım,doktora gittim,ilaçlarımı dozunda alıyorum,umarım faydası olur.bu akşamki bölüme bakıcam:)

    Glsn,hoşgeldin bloguma..yaptıklarımı beğenmene sevindim..hemen ziyaretine geliyorum..

    Özlem teşekkür ederim..herkes örecek diye bişey yok elbette..sana da başkası örer:)

    YanıtlaSil
  38. örgü oyuncaklarım,teşekkür ederim..açıklama yapmayı seviyorum,örmek isteyenlere yardımcı olmak beni mutlu ediyor.ilaç kullanmadan geçirmeye çalıştım ama olmadı,o yüzden doktorumun verdiklerini düzenli kullanıyorum..

    Celeste,thanks for your visit and nice comment:)

    Ceylan,anne elinden çıkma bere acayip güzel olur:)

    YanıtlaSil
  39. lebude,çok teşekkür ederim canım:)

    creative mind,thank you my sister:)I am very care of myself:)

    kelebekana,izin ne demek aşkolsun..isteyenler örebilsin diye açıkladım zaten..kolay gelsin o zaman size..

    ada ve deniz,sen daha güzellerini örersin eminim canım:)

    YanıtlaSil
  40. Hande'cim teşekkür ederim canım:)hemen geliyorum ödülümü almaya..

    Mavi tutku,çok teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  41. ellerine sağlık filizciğim çok güzel olmuş beren, ayrıcada çok geçmiş olsun..

    Ve fotoyu çektirdiğin yerde sanırım AKM nin arkasında ki park değil mi :)

    YanıtlaSil
  42. Narish,çok sağol canım,iyileşmeye çalışıyorum..
    evet fotoğraf tam dediğin yerde çekildi:))bir ara görüşelim ne dersin?

    demek buranın yerlisisiniz.aslında ben de adapazarı doğumluyum.yıllar sonra toprağıma gelmek,yerleşmek nasip oldu..

    YanıtlaSil
  43. Becerikli bir bayanın blogunda kendimi buldum:)
    Hoş geldim gerçekten de:)
    Beceriksiz bir insan olarak gördüklerimin hepsine bayıldım.Ama beni hedeften vuran tweety ve sylvester oldu:)Şahane olmuşlar;ellerine,emeğine sağlık...
    Diğer yazılarını da okuduktan sonra yorumlarım...
    Sayfama uğradığın için teşekkür ederim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  44. MERHABA BLOGUMA HOSGELDİNİZ BENİ MUTLU ETTİNİZ GEÇMİŞ OLSUN UMARIM ÇABUK İYİLEŞİRSİNİZ.fİLİZCİM BERENİN TARİFİNİ KİMDEN İSTEMİŞTİN ÖRNEĞE NASIL ULAŞTIN MERAK ETTİM AYRICA ELLERİNE SAĞLIK ÇOKTA DÜZGÜN ÖRMÜŞSÜN COK ŞIK OLMUS İYİ GÜNLERDE KULLAN.bU ARADA NE COK YORUM YAPMISLAR VALLA COK HOSUMA GITTI BILIYORMUSUN BEIM BLOGUMA UGRAYANLARDAN YA 1 YA 2 YORUM OLUYOR ÜZUYOR BU DURUM BENİ VALLA KISKANMADIM HA BLOG SOTLARIMIN MUTLULUGU BENIMDE MUTLULUGUM HERSEYI PAYLASTIGIM GIBI DUTGUMUDA PAYLASAYIM DEDIM SADECE.SEVGİLER

    YanıtlaSil
  45. Tabi ki olur derim.. :) öncelikle ben seni forumumuza davet etmek isterim www.sihirliorgu.com ondan sonrada görüşebilme planları yaparız ;)

    YanıtlaSil
  46. ezgilimelodi,tekrar hoşgeldin canım bloguma:)Doğuda geçirdiğim yıllarda örgüyle epey vakit geçirince kendimi de bu konuda geliştirme fırsatım oldu..seviyorum örgü örmeyi,ve elbette paylaşmayı..bundan sonra sık sık görüşmeyi dilerim..

    çok zarif işler,berenin modelini ben çıkardım.internette benzer açıklamalar vardı,onlardan da faydalandım tabi.ama tüm sayılar,düzenlemeler bana ait.zamanla senin de daha çok arkadaşın olur,bol bol yorum yazarlar..üzülme..sen de arkadaşlarına yorum yaz sık sık..her zaman beklerim..sevgiler..

    narish,hemen bakıyorum siteye canım..

    YanıtlaSil
  47. Ellerine sağlık çok güzel olmuş,güle güle kullan.

    YanıtlaSil
  48. Merhaba canım.Çok teşekkür ederim;çok mutlu oldum.Ben de seni izlemeye alıyorum.Gerçekten de becerikli bir bayansın ve paylaşmayı seviyorsun.Yaptığın herşey çok güzel olmuş.Hele Tweety ve Sylvester'a bayıldım.Ellerine kollarına ve gözlerine sağlık...Ben de yapmak isterim eğer grafikleri falan varsa...Benim de ilk amigurumi denemem Caillou olmuştu.Gerçekten de zevkli yapması.Şu an gece yazıyorum ,şöyle bir baktım Jolie çantası yapmışsın bende şu an elimde yapıyorum.Bir kaç güne kadar yayımlarım inşallah.bakalım beğenecek misiniz?
    Neyse lafı fazla uzatmayayım canım.Ben de seni izlemeye alıyorum.Paylaşımlarının devamı dileğiyle.Ayrıca çokkk geçmiş olsun :)Sevgilerimle.Hoşçakalın...
    Not:Bu arada , evet , kurdele çanta tığ ile örülüyor.8 numara tığla örmüştüm...

    YanıtlaSil
  49. geçmiş olsun harika olmuş anlatınm için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  50. Çok geçmiş olsun! Umarım daha iyisindir şimdi ?
    Bere çok zarif duruyor.Ellerine sağlık gülüm.
    Nasıl yapıldığına baktım da gözüm korktu onca satırdan :D
    Joker hakkımı kullanıp,annemi arıyorum.Şıpadanak örer inşaAllah:D
    Devamını bekliyor,kalbi selamlarımı gönderiyorum..

    YanıtlaSil
  51. anneanneninemekleri,çok teşekkür ederim..

    Arzu'nun hobileri,hoşgeldin canım bloguma:)çantanı çok merak ediyorum,eminim çok güzel olur..

    Gönül,rica ederim canım:),


    Cafe Pepela,çok sağol canım:)çok şükür daha iyi oldum,sesime kavuştum:)güzel dileklerin için çok teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  52. merhaba dünden beri bu bereyi örmeye çalışıyorum..hem senin açıklamana göre hem de bir forumda bulduğum açıklamaya göre denedim hep yanlış oluyor..Çıldırmak üzereyim..Bir kontrol edermisin..sayılar doğru mudur..Yardımcı olursan sevinirim canım..Ne bereymiş ya..felaket sıkıldım..Vazgeçmek de istemiyorum :))

    YanıtlaSil
  53. ellerine sağlık filizcim çkk güzel olmuş.sahibi sağlıklı günlerde kullansın.

    YanıtlaSil
  54. yaşamladans,canım sayıları kontrol ettim ,doğru olduğuna eminim.her belli bir düzene göre sürekli tekrar ediyor."aynı şekilde devam edilir"yazdığım yerleri dikkatli örmelisin.oluşan yaprak desenlerinin ortasındaki düz ilmeği ve yanındaki artırmaları temel alarak çalış.ilk iki-üç sırayı kurarsan rahatça devam edersin.bir de tek sayılı sıralar örgünün ön yüzü.çift sıralar arka yüzü ve her zaman ters yani haroşa örülecek.umarım yardımcı olmuşumdur..


    yurdagül,sağol canım,sahibi yani ben:) iyi günlerde kullanırım umarım..

    YanıtlaSil
  55. teşekkür ederim,uğraştırdım..Bugün yine deneyeceğim..İnş olur artık :)

    YanıtlaSil
  56. yasamladans,rica ederim.bir sorun olursa lütfen sor canım..kolay gelsin..

    YanıtlaSil
  57. Merhaba arkadaşım, bere çok güzel olmuş ellerine sağlık....boleronun yapılışını sormuşsun..açıklaması vardı onun bulunca yayınlayacağım...sevgiler..


    Sevilay

    YanıtlaSil
  58. Very nice all your work.

    This one is "tres jolie". I'd like it very much.

    See you soon =)

    YanıtlaSil
  59. uzun zamandır ilgilenemediğim bloguma geri döndüm sizide bloguma bekliyorum sevgiler
    http://ratatoule.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  60. filiz merhaba,
    beren çok güzel olmuş eline sağlık.
    birşey soracağım, sağa doğru kesme linkini gördüm, çok güzel anlatmışsın sağol..
    peki bu beredeki sola doğru kesme nasıl oluyor??
    yardımcı olurmusun:)

    YanıtlaSil
  61. Özlem'cimm sola doğru kesmek,sol şişte sıradaki iki ilmeği beraber düz örmek demek.Yani sağ şişi sol şişteki iki ilmeğin arasından geçirip beraber düzden örmelisin.Bugün baklava dilimi modelinin videolu açıklamasını yayınlıcam.videoları izlersen orda da kesme işlemlerini ayrıntılı olarak anlattığımı görürsün..kolaylıklar dilerim canım:)

    YanıtlaSil
  62. merhaba fılız ablacım beren cok hosuma gıttı bende kendıme bıtane yapmak ıstıyorum fakat bır sagdan bır soldan kesın kısmını anlamadım nasıl olyo bana acıklarmısınız NOTTTTT! BEN SOLAK'IM bu arada

    YanıtlaSil
  63. SLM FILIZ ABLA BEN DE BU BEREYI ORMEYE CALISANLARDANIM AMA BI TURLU OLMUYO ANLAMADIGIM BIR SAGDAN BIR SOLDAN NASIL KESILEREK YAPILYO BANA YARDIMCI OLURMUSUNUZ BU ARADA BEN SOLAK'IM BANA GORE TARIF EDERSENIZ COK SEVINIRIM

    YanıtlaSil
  64. FİLİZ HANIM ÇOK TEŞEKKÜRLER AÇIKLAMA İÇİN.15 sıra 4 kere TEKRARLANDIKTAN SONRAKİ 7 SIRA MODELİN İLK YEDİ SIRASI DEĞİL Mİ,YOKSA LASTİK Mİ?HAYIRLI AKŞAMLAR DİLERİM

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Her blog yazarı gibi yorum okumaya ve cevaplamaya bayılıyorum:))