5 Aralık 2010 Pazar

PONPONLU BEBEK ŞAPKASI

Yağmurlu,serin bir Pazar gününden herkese merhaba:))Bugün itibariyle Sakarya'ya kış geldi nihayet..Oysa daha dün kısa kollularla caddeleri arşınlamıştık:)Hazır havalar soğumuşken,yeni bitirdiğim bebek şapkasını sizlerle paylaşayım istedim.Örgü sevenlere bu serin günden sıcacık bir ayrıntı ulaştırayım:))Bayramda yeğenim Ceren'e annesinin ördüğü şirin şapkayı görünce ben de öreyim dedim.Bu şapka ilk bebeğini bekleyen bir arkadaşıma hediye gidecek.Hediyem sahibine ulaşmadan önce pofuduk ayımız Tontiş şapkayı denedi ve çok beğendi:D..Pencerenin kenarında oturmuş , yağmuru izlerken ben de fotoğraflarını çekeyim dedim:)
Tavşan kulaklı şapkada bir yumaktan az Kartopu Gonca marka ip ve 3.5 numara şiş kullandım.
 112 ilmek çekerek başlanan modelde önce 3cm kadar 2 ters 2 düz şeklinde lastik örüyoruz ,sonraki 5 sırayı ön yüzü düz,arka yüzü ters ördükten sonra ajurlu örgüye geçiyoruz.Ajurlu örgü sırasını şu şekilde yapıyoruz:3 düz,1 artır,3 topla,1 artır,3 düz,1 artır,3 topla,1 artır,3 düz...bu şekilde sıra sonuna kadar devam ediliyor.Arka sıralar hep ters olmalı.Ajurlu sıradan sonra 3 sıra düz örüp tekrar ajurlu sırayı tekrarlıyoruz.Bu şekilde 7 kez ajurlu örgü sıralanıyor.Son ajurlu örgüden sonra 3 sıra daha düz örgü yapılıyor.Ardından ilmekleri 56-56 ayırıp önce bir kulağı,sonra diğerini örüyoruz.
 Kulakları örerken ben önce sadece bir taraftan eksiltme yapmıştım,dikince güzel olmayınca söktüm ve örgünün her iki tarafından da eksiltmeler yaptım.Fotoğraftaki ilk ördüğüm.Sonrakini fotoğraflamayı unutmuşum:(Kulakların ik 15 sırasında her sıra başında 1'er ilmek kesiyoruz.Sonraki sıralarda kulağı daha uzun yapmak için iki sırada bir eksiltmeleri yapıyoruz.Son 15 ilmeğe gelince ilmekleri iğneyle toplayıp büzüyoruz.Kulaklar bitince örgüyü dikerek birleştiriyoruz.Ponponları da yapıp kulaklara dikerek örgümüzü tamamlıyoruz...
 Tavşan kulaklı ,pon ponlu bebek şapkası huzurlarınızda..Örgü sevenlerin beğenilerine sunarak,huzurlarınızdan ayrılır ve hepinize mutlu,keyifli bir Pazar günü dilerim:))

32 yorum:

  1. ELLERİNE SAĞLIK NE BECERİKLİ HATUNSUN

    YanıtlaSil
  2. Süper olmuş, detaylı anlatım için teşekkürler ayrıca. :)

    YanıtlaSil
  3. selam bende sakaryadan elinize saglık cok hoş olmuş

    YanıtlaSil
  4. selam bende sakaryadan ellerinize saglık

    YanıtlaSil
  5. şapka çok sevimli ne yapsak etrafta çocuk kalmadı hepsi büyüdü acilen yeni bebek lazım:))

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel olmuş canım, tontiş ayıcık da pek şekermiş ama :))

    YanıtlaSil
  7. çok güzel olmuş... ellerine sağlık.. ufaklık da güle güle giysin..

    YanıtlaSil
  8. akasya ağacı,ay sağol şakerim yapmaya çalışıyorum işte bişeyler:)

    swotpisces,teşekkürler:D

    adsız,sana da teşekkürler:)sakaryadan yorum yazan ilk sizsiniz:)

    YanıtlaSil
  9. iki dirhem bir çekirdek,sağol canım beğenmene sevindim:)

    mavilale,olsu sen yine ör canım,bakarsın bir bebek haberi alırsın yakında belli mi olur:)

    teşekkürler Eminecim..

    Demetcim beğenmene sevindim,ayıcık çok şeker ,ayrıca evde bir köşede oturmaktan sıkılmıştı,bir işe yaradığına çok memnun:D

    all so cute,beğenmene sevindim canım:)

    YanıtlaSil
  10. Çok hoş olmuş arkadaşın sağlıkla kullansın bebişinde.

    YanıtlaSil
  11. mrb fliz bende sana geldim ve blogunu izlemeye aldım blog listemizi güncelleyip sayfada görünür hale getirelim sevgiyle kal:)

    YanıtlaSil
  12. bunu hemen anneme göstermeliyim..ellerine sağlık çok güzel olmuş:))

    YanıtlaSil
  13. What a happy looking bear.. snug and warm in his/her new hat..:))

    YanıtlaSil
  14. çokk güzel bir şapka ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Filiz, muhtazam harika tasarımlar yapıyorsunuz ellerinize emeğinize sağlık.Çok beğendim çok sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  16. gelinsepeti,teşekkür ederim ama henüz kullanacak bir bebeğim yok:((

    ev günlüğü,hoşgeldin:)

    teşekkürler ceylan:)

    thank you pattas..

    adavedeniz,beğenmene sevindim:)

    Belgin'cim teşekkür ederim canım:)

    YanıtlaSil
  17. Aman da aman.
    Ellerine sağlık Filiz'im.Harika olmuş,lakin modelinin de hakkını yemeyelim,çok tatlı! :)
    Sakarya'ya gönülden selam ola

    YanıtlaSil
  18. Güzel bir şapka, açıklamasını da yapmışszınız.Ellerinize sağlık..Bloğunuz çok güzel,zevkle izleyeceğim..Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  19. Aleyküm Selam Pepelacım:)ziyaretinle beni ziyadesiyle neşelendirdin:)teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  20. hoşgeldin Nazan:)ben de takibindeyim:)beğenmene çok sevindim..

    YanıtlaSil
  21. Günaydın teşekkür ederim bloğumu ziyaretiniz için bende geldim ve çok beyendim bloğunuzu.Bu şirin şapkayı da öyle güzel anlatmışsınız ki! Doğum yapacak bir kaç arkadaş var hediye olarak örmeyi planlıyorum.Sevgiler.Bende takibe alıyorum bloğunuzu.

    YanıtlaSil
  22. Off bayıldım ben bu şapkaya,emeğine sağlık..

    Hemen ip alıp örüyorum oğluma :))

    YanıtlaSil
  23. Tuğra'nın Annesi Emine Hanım bloguma hoşgeldiniz.şapkayı beğenmenize çok sevindim,eminim oğlunuza da çok yakışır,kolaylıklar dilerim:)her zaman beklerim

    YanıtlaSil
  24. ne kadar cici bir şapka bu.örülecekler listesine ekledim bile

    YanıtlaSil
  25. ayyy çok tatlı keşke becerebilsemde yapsam ama nerdeeee :((

    YanıtlaSil
  26. çok güzel olmuş ellerinize sağlık..
    bende bir sakaryalı olarak takibinizdeyimm

    YanıtlaSil
  27. çok beğendim ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  28. yıllar sonra seni kızınla görmek beni çok mutlu etti.Örgülerin güzel ellerine sağlık. Makbule Göktepe
    ALANYA

    YanıtlaSil
  29. Ellerinize sağlık tüm ürünleriniz çok güzeeel... Şapkayı torunuma örmek istiyorum. Ayrıca,sizin nezdinizde emekleriyle bizi bugünlere getiren sevgili öğretmenlerimizin gününü kutlamak istiyorum, iyi ki varsınız... Öğretmenler Gününüz kutlu olsun :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Her blog yazarı gibi yorum okumaya ve cevaplamaya bayılıyorum:))