17 Şubat 2011 Perşembe

BAKLAVA DİLİMİ MODELİNİN VİDEOLU ANLATIMI

En çok okunanlar listemde ikinci sırada olan baklava dilimi modelinin nasıl yapıldığını buradaki yazımda anlatmıştım.Fakat izleyenlerimden bazıları modelin kurulumunda sorun yaşayıp videolu anlatım yapmamı istemişlerdi.Ben de biraz gecikmeli olsa da bu güzel modelin nasıl yapıldığını sıra sıra videoya çekip yayınlamaya karar verdim.Eşim kamerayı aldı eline ben de şişlerimi ve ipimi,başladık çekmeye:)Bir yandan örüp,bir yandan da her bir sıranın  nasıl örüldüğünü anlattım çekimlerde.Umarım beğenirsiniz.Yalnız görüntülerde sesim bi acayip çıkmış,çok güldüm kendime:))
1.sıra: 2 düz, 1 at(yani 1 artır), 2 topla(2 ilmeği aynı anda ör,yani 1 kes),7 düz ör,sıradaki iki ilmeği sağa doğru toplamamız lazım.Bunun için ilmekleri sol şişten çıkarıp sağdaki ilmeği sol şişe takıyoruz ardından soldaki ilmeği şişe alıyoruz ve ikisini topluyoruz.Buna sağa doğru kesme deniyor.1 at,1 düz,1 at,2 topla,7 düz ör,2 ilmeği sağa doğru topla,1 at,2 düz ör.Arka sıraların hepsini haroşa(ters) örüyoruz.
Ben modeli 27 ilmek üzerinden anlattım.Peki diyelim ki bir kazak öreceksiniz.Kaç ilmekle başlamam lazım derseniz hesabı şöyle yapmalısınız.Örgünün yanlarında ikişer ilmek düz olmalı.Baklava dilimi modelinin bir tanesi 11 ilmek üzerine kuruluyor. Arada da 1 ilmek var.Yani benim 27 ilmek:2+11+1+11+2 şeklinde sıralanıyor.Siz de sıralamayı böyle yapmalısınız:2+11+1+11+1+11........+1+11+2.
2.sıra: 3 düz,1 at,2 topla,5 düz,2 sağa doğru topla,1 at, 3 düz,1 at,2 topla,5 düz,2 sağa topla,1 at,3 düz ör.

3.sıra:4 düz,1 at,2 topla,3 düz ,2 sağa topla,1 at,5 düz,1 at,2 topla,3 düz,2 sağa topla,1 at,4 düz ör.
4.sıra: 5 düz,1 at, 2 topla,1 düz,2 sağa topla,1 at,7 düz,1 at,2 topla,1 düz,2 sağa topla,1 at,5 düz ör.
5.sıra:6 düz,1 at,3 topla,1 at,9 düz ör,1 at,3 topla,1 at,6 düz ör.
6.sıra:4 düz,2 sağa topla,1 at,3 düz,1 at,2 topla,7 düz,2 sağa topla,1 at,3 düz,1 at,2 topla,4 düz ör.


7.sıra:3 düz,2 sağa topla,1 at,5 düz,1 at, 2 topla,5 düz,2 sağa topla,1 at,5 düz,1 at,2 topla,3 düz ör.

8.sıra:2 düz,2 sağa topla,1 at,7 düz,1 at,2 topla,3 düz,2 sağa topla,1 at,7 düz,1 at,2 topla,2 düz ör.
9.sıra:1 düz,2 sağa topla,1 at,9 düz,1 at,3 topla,1 at,9 düz,1 at,2 topla,1 düz ör.

Örgüye aynı şekilde devam edilir.

24 yorum:

  1. ellerine emeğine sağlık canım detaylar çok öğretici olmuş yeni öğrenen arkadaşlara eminim çok faydan olmuştur:)

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım bu örneği çok severek ördüm defalarca çok şık buluyorum
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. waterlily,teşekkür ederim canım,umarım faydalı olurum..

    örgüçantam,bence de hoş bir model,beğenmene sevindim:)

    YanıtlaSil
  4. ne güzel anlatmışsın. Ben bu sıralar örgüden uzaklaştım ama bir hırka öresim var model arıyorum

    YanıtlaSil
  5. :)) senin gayet normal canım.Sadece insana kendi sesi hep çok kötü gelir böyle çekimlerde:) banada viyaklıyormuşum gibi geliyor

    YanıtlaSil
  6. adavedeniz,teşekkür ederim canım..aslında hırkada da hoş durur bu model..

    Aylin,malesef kayıtlarda bi acayip çıkıyor ses:))

    YanıtlaSil
  7. very detailed & very nice tutorial..thanks a lot for your effort..well done dear

    YanıtlaSil
  8. i will like to see now a ribbon work tutorial,your ribbon work is awesome,so if you like then share some tips with us,i know the basic but you have some unique designs..so try someday plz

    YanıtlaSil
  9. merhabalar filizcim,
    sayfamda bir ödülün var ;)

    YanıtlaSil
  10. creative mind,thank you so much for your nice comments my sister,when I read your words I was very happy:)I haven't worked with ribbon for a long time.But I bought some new material for ribbon embriodery during my holiday.so as soon as possible I will share some new ideas and projects with you...keep on following "filizinevi":))))))))))

    YanıtlaSil
  11. cherryblossom ,ödül mü dedin hemen geliyorum almaya:))

    YanıtlaSil
  12. çok kolay ve çokda güzel bir örnek palaşımıniçin teşekkürler arkadaşım sevgiler

    YanıtlaSil
  13. modeli çok beğendim paylaşımın için teşekkürler..bloğumada beklerim.. :)

    http://sutlugofret.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  14. Klasik örneklerin hiç bir zaman modası geçmez. Sevgili Filiz Açıklayıcı video çekimlerin için size ve eşinize teşekkürler. Ellerinize emeğinize sağlık.Sevgiyle mutlu kalın....

    YanıtlaSil
  15. teşekkür ederim arkadaşlar,beğenilerinizle beni çok mutlu ettiniz..

    YanıtlaSil
  16. Öncelikle size çok teşekkür ediyorum örgü anlatım sitesi ancak bu kadar güzel hazırlanabilir.6 aydır arkadaşımın bana şişle file modelini göstermesini bekliyordum.Bir türlü kısmet olmadı.15 gündür bende kendim yapmaya çalışıyordum.Daha doğrusu başlayıp örüp örüp söküyordum.( Yeni örgü örmeyi ögreniyorum da )Sizin anlatımınızı bulunca çok mutlu oldum.Elleriniz dert görmesin.İyi ki varsınız.

    YanıtlaSil
  17. Öncelikle size çok teşekkür ediyorum örgü anlatım sitesi ancak bu kadar güzel hazırlanabilir.Sizin anlatımınızı bulunca çok mutlu oldum.Elleriniz dert görmesin.İyi ki varsınız.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  18. Canım Allah razı olsun süpersin...

    YanıtlaSil
  19. ellerinize emeğinize sağlık diyorum çok güzel anlatmışsınız ama arka sırada haroşe örüyoruz toplama kasma yokmu hiç bunu anlayamadım cevap yazarsanız çok memnun olacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim:)arka sıralar hep haraşo örülüyor evet toplama yani eksiltme yapılmıyor.ön sıralardaki anlatımları takip edin kolayca öreceksiniz inşallah...kolay gelsin:))

      Sil
  20. ellerinize sağlık filiz hanım çok teşekkür ederiz ... ilk defa örgü örüyorum ve çok eğlenceli geçti sayenizde fakat videoların altındaki o videoyu açıklayan yazılardan 6. sıra ve 7. sıralarda ki ilmek sayılarında yazım yanlışı olmuş sanırım ... başta şaşırdım videoyu izleyince düzelttim örgüyü :) çok ama çok teşekkürler....

    YanıtlaSil
  21. Allah sizden razı olsun çok makbule geçti

    YanıtlaSil
  22. Merhaba Filiz hanım
    videolu anlatımınız sayesinde söküp tekrar baştan başlamaktan kurtuldum. elinize emeğinize sağlık :) hrika bir anlatım olmuş:)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Her blog yazarı gibi yorum okumaya ve cevaplamaya bayılıyorum:))