4 Kasım 2013 Pazartesi

YAPRAKLI BEBEK YELEĞİNİ NASIL ÖRDÜM


 Doğmasını sabırsızlıkla beklediğim yeğenim için ördüğüm yeleği nihayet bitirdim.Bebek müjdesini verdiğim bu yazımda yeleği çok beğenmiş,açıklamasını istemiştiniz.İşte bu yazı sizler için.Dilim döndüğünce anlatmaya çalışacağım.Haydi alalım yünleri,şişleri elimize ve başlayalım bu güzel ve kolay bebek yeleğini örmeye:


 Yelek 0-2 yaş bebekler için uygun boyutlarda,Nako Lüks Minnoş marka ip ve 3.5 numara şişle ördüm.Yeleğe yakadan başlanıyor ve bütün olarak örülüyor.

70 ilmekle başlanarak 5 sıra haraşo örülür.Ben örgü boyunca haraşo kısımları örgünün her iki tarafında da düz örgü örerek elde ettim.Böylesi bana daha kolay geldi.

Ayrıca örgü devam ederken 6 şar cm arayla yeleğin sol tarafından 6 tane ilik açılır.

Şimdi büyük yapraklara başlıyoruz:

1.sıra:7 ilmek haraşo ör ,1 dola,1 düz,1 dola,* 10 haraşo ör,1 dola ,1 düz,1 dola,*.İki yıldız arasını 5 kere tekrar ettikten sonra 7 haraşo örerek sırayı tamamlıyoruz.Arka sıralar haraşo örülecek.

2.sıra:
7 haraşo,1düz,1dola,1düz,1dola,1düz,*10haraşo,1düz,1dola,1düz,1dola,1düz,* iki yıldız arası 5 kere tekrar edilir,7 haraşo örülür.

3.sıra:7 haraşo,2 düz,1 dola,1 düz,1dola,2 düz,*10 haraşo,2 düz,1 dola,1 düz,1 dola,2 düz* iki yıldız arası 5 kere tekrar edilir,7 haraşo örülür.

Bu şekilde devam edilerek yaprağın ortasındaki artırmalarla oluşan delik sayısı 9 a tamamlanır.

10.sıra:7 haraşo,1 dola,2 ilmek beraber sola doğru ör,15 düz,2 ilmek sağa doğru beraber örülür,1 dola,*10 haraşo,1 dola,2 ilmek beraber sola doğru ör,15 düz,2 ilmek sağa doğru beraber örülür,1 dola* iki yıldız arasını 5 kere tekrarla,7 haraşo ör.

11.sıra:8 haraşo,1 dola,2 ilmek beraber sola doğru ör,13 düz,2 ilmek sağa doğru beraber örülür,1dola,*12 haraşo,1 dola,2 ilmek beraber sola doğru ör,13 düz,2 ilmek sağa doğru beraber örülür,1 dola* iki yıldız arası 5 kere tekrarlanır,8 haraşo örülür.

Bu şekilde devam edilerek yaprakların uçlarında 3'er ilmek kalana kadar devam edilir.Bu sırada yaprak uçlarında 1 dola 3 ilmek beraber ör,1 dola işlemi yapılır.Ayrıca bu sırada kollar için her iki taraftan 31'er ilmek kesilir.Arka sırada kol evi yerlerine 9'ar ilmek artırılarak toplam 116 ilmekle örgüye devam edilir.


Bedene geçince küçük yaprak modeline başlanır.

1.Sıra:15 haraşo,1 düz,1 dola,1 düz,1 dola,1 düz,..aradaki haraşolar örülür,küçük yaprak modeli büyük yaprakların devamına uygulanır.

2.sıra:15 haraşo,2 düz 1 dola,1 düz,1 dola,2 düz,...

3.sıra:15 haraşo,3 düz,1 dola,1 düz,1 dola,3 düz,...

4 sıra:15 haraşo,2 ilmek beraber sola doğru ör,5 düz,2 ilmek sağa doğru beraber ör...

5.sıra:15 haraşo,2 ilmek beraber sola doğru ör,3 düz,2 ilmek sağa doğru beraber ör...

6.sıra: 15 haraşo,2 ilmek beraber sola doğru ör,1 düz,2 ilmek sağa doğru beraber ör...

7.sıra: 15 haraşo,1 dola,3 ilmek beraber ör,1 dola,....Sonra 1. sıra örülür.Bu şekilde 6 kere küçük yaprak modeli tekrarlanır.2 sıra haraşo örülerek ilmekler kesilir.

Küçük yapraklar yapılırken yanlardaki ve aralardaki haraşo ilmek sayılarının değişmemesi gerekiyor,buna dikkat edin lütfen.

Örmek isteyenlere kolay gelsin ,anlaşılamayan birşey olursa mutlaka yorumlarınızda belirtin lütfen.Herkese kucak dolusu sevgiler...


34 yorum:

  1. yelek çok güzel olmuş güle güle giysin minik. Anlatımda çok güzel ama benim böyle bir yelek örebilmem için bi kaç fırın daha ekmek yemem lazım. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize çok sevindim,yakadan başlamalı daha basit modellerle başlayabilirsiniz bence...sevgiler

      Sil
  2. ellerine emeğine sağlık canım açıklama süper olmuş.

    YanıtlaSil
  3. Açıklama için çok teşekkürler Filiz Hocam.Bebiş güle güle giysin inşaallah.Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim ne demek,inşallah işinize yarar...

      Sil
  4. Açıklama için çok teşekkürler Filiz Hocam.Bebiş güle güle giysin inşaallah.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. çok güzel bir model bende deneyeceğim en kısa zamanda elinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. merhaba ellerinize sağlık çok güzel olmuş sürekli takipcinizim açıklamalarınız çok güzel bende başladım yapabilirsem inşallah yalnız takıldığım birkaç yer var. Kaç yumak ip gitti. birde kol ayırmada 116 sayısına ulaşamadım benimki 130 oldu bakıyorum yanlışlık bulamıyorum üst kısımda acaba bu 116 sayısına her iki yanda ayırdığımız 7 şer ilmek yani 14 ilmek dahil mi acaba cevaplarsanız sevinirim sevgiler Emine

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biraz önce tekrar saydım sayılarda bir yanlışlık yok canım.ama 130 ilmek olması bir sorun olmaz.Yaprakların arasındaki haraşoların ilmeklerini bu sayıya göre ayarlarsın oldu bitti.kolay gelsin:)

      bir yumak ip bitmedi canım bu arada..

      Sil
    2. teşekkür ederim ben buldum 116 sayısını sanırım kol altlarındaki ilmekleri atmadan önceki rakam kusura bakma ne olur 2 çocukla çalışan bir anne olunca birde bu örgüleri yapmaya çalışınca hatalar oluyor kendine iyi bak görüşürüz

      Sil
  7. hocam öncelikle ellerinize sağlık, bende iyice inceledim ve başlamak üzere başladım dün yeleğime, kollarını kesmeden önce kaç ilmek örüp 31 ilmek kol kesmek gerekin cevap verirseniz çok sevinirim, teşekkürler şimiden Elif

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kolar için ayrıca örmüyoruz yani büyük yaprakları bitirdiğimiz sırada kolları da kesiyoruz.Yakadan kaç ilmek sonra kesyoruz diyorsanız bakın bunu hatırlamıyorum.Toplam ilmak sayısını hesaplayıp kollar için ayrılan 31+31 ilmek hariç diğer ilmekleri uygun şekilde ayırabilirsiniz.

      geç yazdım kusura bakmayın..

      Sil
  8. emeklerinize sağlık hem yelek hemde açıklamanız süper teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. filiz hnm önle koltuk arasında kaç ilmek var ben orda takıldum yada yapragın bitimiyle koltuk altı kestiginiz arada 10 mu 12 ilmekmi kalıyo

    YanıtlaSil
  10. filiz hnm ön yaprakla koltuk kestiginiz arada kaç ilmek var 12 mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet oyleydi sanirim.ama bu sayi cok onemli dehil.iki tarafi da simetrik ormeniz onemli

      Sil
  11. Ellerinize sağlık, gerçekten de çok güzel bir Yelek, bende yeniden teyze olacağımı öğrendim geçen hafta :-) bunu mutlaka deneyeceğim, umarım başarırım. Anlatım için de ayrıca teşekkürler

    YanıtlaSil
  12. filizcim,ben de başladım bu yeleğe şimdilik çok zevkli bi model çok sevdim en az bi 10 tane örebilirim :)
    11.sıradayım ben büyük yaprakların azaltıldığı sırada şurada takıldım;
    11.sıra:8 haraşo,1 dola,2 ilmek beraber sola doğru ör,13 düz,2 ilmek sağa doğru beraber örülür,1dola,*12 haraşo,1 dola,2 ilmek beraber sola doğru ör,13 düz,2 ilmek sağa doğru beraber örülür,1 dola* iki yıldız arası 5 kere tekrarlanır,8 haraşo örülür.
    bu sırda 13 düz ler azalıkken aradaki 12 haroşalar arıyor demi umarım yanlış anlamamışımdır
    cvabını en kıs sürede beklerim
    pelin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Pelin dogru anlamisin canim.yapraklar kapanirken aralarindaki ilmek sayisi artiyor.yalniz orgufeki toplam ilmek sayisi kol kesimine kadar degismiyor buna dikat canim.
      bir de gec yazdigim icin kusura bakma bugun ikudum yorumlarini.kolay gelsin:-)

      Sil
  13. filizcim,ben 11. sıradayım bu sırada aralardaki 12 haroşalar artıyor değil mi? 13 düz azalırken?

    YanıtlaSil
  14. canım benim;ben dayanamadım kol kesimlerini falan yaptım,akşam küçük yapraklara başladım bu acemilik olur bidahaki daha güzel olur inşallah:)bitince resmini eklerim.uzun zamandır ekleyemediği m bloga belki...
    ben sana çok özeniyorum ve takdir ediyorum,dikiş dikmeyi ben de çok istemişimdir hep.zelişin hallerini paylaştığında çok daha bakıyorum bloga maşallah,benim kızımla araları az sanımrım 7 mayıs 2011 doğumlu.park yatak için diktiğin nevresimden ben de istesem diker misin?bu konuyla ilgili nasıl haberleşelim ?
    öpüyorum
    cevabını buradan takip edeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pelince istersen tabiki dikebilirim canım.sen nasıl bir kumaş ,nasıl bir desen istiyorsun?arıntıları konuşalım canım..sevgiler..

      Sil
  15. merhaba,
    yeni bir blog olarak, sizlerle tanışmak için bir çekiliş düzenliyoruz.
    katılırsanız şeref verirsiniz.
    Sevim Koş! 2Kafadar Çekiliş Yapıyor - http://www.2kafadar.com/sevim-kos-2kafadar-cekilis-yapiyor/

    YanıtlaSil
  16. İki yildiz arasi 5 sira takip nasil oluyor acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iki yıldız arasını 5 sıra boyunca aynı şekilde tekrarlayarak örün anlamına geliyor...

      Sil
  17. kübra'nın günlüğü4 Mart 2014 00:43

    Ellerinize saglik cok guzel olmus

    YanıtlaSil
  18. Yapilisini anlattiginiz icin Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim faydalı olduysam ne mutlu bana.

      Sil
  19. Merhaba bunu kollu örmek istersek yine kol altinda artiş yapacak miyiz filiz hanim

    YanıtlaSil
  20. ellerinize sağlık çok güzel olmuş

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Her blog yazarı gibi yorum okumaya ve cevaplamaya bayılıyorum:))