2 Kasım 2009 Pazartesi

KİRPİ İPTEN BANYO TAKIMI




Geçen sene ben de modaya uydum ve kirpi ipten bu takımı ördüm.Kirpi ipe bir kat akrilik ip karıştırdım aynı renkten.Böylece daha kalın ve tok oldu.Üzerlerine de yapraklarını tek tek ördüğüm çiçekleri altlarına elyaf koyarak diktim.Paspasların altına banyolara serilen plastik kaydırmazlardan dikicem kullanmadan önce. Ben biraz abarttım birkaç parça fazladan ördüm.Paspasların dışında klozet kapağı örtüsü ördüm;bir milyoncudan aldığım deterjan kabının ve plastik ekmek kabının etrafını ördüğüm parçalarla kapattım.Böylece süslü bir deterjan kabım ve sabunluğum oldu.Bir de pringles cips kabının da çevresini kaplayarak pamuk kutusu yaptım.Durun daha bitmedi:)Bir de tuvalet kağıdı yedeklemek için bir aksesuar ördüm.Bu fotoğraflarda anlattığım bazı parçalar yok.Çünkü evi didik didik etmeme rağmen diğerlerini bulamadım.Bulur bulmaz eklicem.Umarım beğenirsiniz...
Emine Hanım paspasın nasıl yapıldığını sormuş ben de anlatmaya çalışıcam:

PASPASIN YAPILIŞI:
Eğer düz ve ters örmeyi biliyorsanız bu pasapası kolayca örebilirsiniz.Ben bu paspası kısa tüylü kirpi ipe aynı renkte başka bir ip ile karıştırarak ördüm.sadece kirpi ipten örülünce çok ince oluyor çünkü.Ama geçenlerde bir yüncüde kirpi ipin uzun tüylüsünü gördüm.Kalın bir ipe sarılıydı.Siz onlardan alıp yaparsanız hem daha şık olur hem de içine ayrıca ip katmanıza gerek kalmaz sanırım.
Büyük paspasa 90 ilmekle başladım 5 numara şişle.Bir yüzünü düz,arka tarafını da hep haroşe yani ters ördüm.İstediğiniz uzunlukta ve genişlikte örüp bitirin.Üstündeki çiçekleri baklava dilimi şeklinde 6 tane parça örüp paspasa dikerken aralarına azıcık elyaf koyarsanız kabarık olur güzel durur.Ortasını da kare bir parça örüp yine arasına elyaf koyarak dikiyoruz.

Baklava dilimi nasıl yapılıyor:Mesela 4 ilmekle başlıyoruz.Her sıra başında iki yönden birer ilmek artırarak 16 ilmek yapıyoruz.Sonra da her sıra başında birer ilmek keserek 4 ilmek kalıncaya kadar örüyoruz.Çiçekleri bu mantıkla istediğiniz boyutta yapabilirsiniz.

Paspasın diğer parçaları da aynı mantıkla örülüyor.
Paspası ördükten sonra altına banyolar için satılan plastik örtülerden alıp dikerseniz daha sağlam ve kullanışlı olur.

6 yorum:

  1. iyi günler filiz hanım bende yapmak istiyorum paspastan ama nasıl yapıldığını bilmiyorum bana anlatırmısınız.emineakkan@hotmail.com

    YanıtlaSil
  2. filiz hanım çok teşekkür ederim daha önce baktığımda yapılışını görmemişim sanırım birde ekmek kabının dışını detarjan kapının dışını nasıl ördüğünüzü anlatırsanız çok sevinirim kaç ilmek ten başlayıp nasıl yaptığınızı sağolun iyi günler

    YanıtlaSil
  3. merhaba,açıklama yapmak için baya geç kaldım kusura bakmayın nolur.yorumunuza cevap vermeyi unutmuşum..
    sepetin ve deterjan kutusunun etrafını kaplarken kaç ilmekle başladığımı hatırlamıyorum.siz kabınızın yüksekliğini dikkate alarak kutunun eni kadar ilmekle başlayın.uzunca bir dikdörtgen elde edin.etrafını kaplayacak kadar olunca uçlarını dikerek kaba giydirin.kılıfı sabitlemek için bir kurdeleyi yada ördüğünüz ipi ağız kısmından aralıklı olarak geçirip büzün.üzerine de minik bir çiçek kondurursanız takım tamamlanmış olur..

    YanıtlaSil
  4. merhaba,açıklama yapmak için baya geç kaldım kusura bakmayın nolur.yorumunuza cevap vermeyi unutmuşum..
    sepetin ve deterjan kutusunun etrafını kaplarken kaç ilmekle başladığımı hatırlamıyorum.siz kabınızın yüksekliğini dikkate alarak kutunun eni kadar ilmekle başlayın.uzunca bir dikdörtgen elde edin.etrafını kaplayacak kadar olunca uçlarını dikerek kaba giydirin.kılıfı sabitlemek için bir kurdeleyi yada ördüğünüz ipi ağız kısmından aralıklı olarak geçirip büzün.üzerine de minik bir çiçek kondurursanız takım tamamlanmış olur..

    YanıtlaSil
  5. selamlar sitenız ve modeller cok guzel banyo takımıda harıka bende yaptım siteme beklıyorum umarım begenırsınız

    YanıtlaSil
  6. çok hoş olmuş bide tığ ile kaydırmaz üzerine yapılan var bende ondan yapmayı düşünüyorum :)
    banada beklerim www.kiriksemsiye.blogspot.com
    sevgiler

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Her blog yazarı gibi yorum okumaya ve cevaplamaya bayılıyorum:))