5 Şubat 2012 Pazar

ROTA VİRÜSÜ VE AŞISI

Geçen Cuma günü Zeliha'yı rutin doktor kontrolü için hastaneye götürdük.Herşey yolunda gidiyor çok şükür..Üç ayını tamamlayan kızım 6.900 gram oldu ,maşallah kuzuma sadece anne sütüyle besleniyor ve kilosu da gayet iyi.Boyu da 4 cm uzamış geçen ay,artık kızım 63cm.Tulumlarının çoğu küçük gelmeye başladı,bu hafta içi alışverişe çıkıp yeni ciciler alıcaz bebişe inşallah.Muayene sonrasında doktorumuz Rota virüsü ve aşısından bahsetti bize.Henüz Sağlık Bakanlığı tarafından aşı takvimine alınmayan bu aşıyı istersek bebeğimize yaptırabileceğimizi söyledi.Bebeklerde özellikle 6-24 ay arasında şiddetli ishal,kusma ve sıvı kaybı olarak seyreden bir hastalığa neden olan bu virüs, aşı ile önlenebiliyormuş.Eve gelince internetten araştırdım,bazı yan etkilerinin olduğunu öğrendim.İki ya da üç doz olarak vurulan çeşitleri olan bu aşının fiyatı 100 ile 150 TL arasında değişiyor.Aranızda bebeğine bu aşıyı yaptıran ya da fikir sahibi olan varsa bildiklerinizi anlatabilirmisiniz?Bu aşıyı yaptırıp yaptırmamak konusunda kararsız kaldım.Aile hekimimize de danışmak istiyorum.Bakalım o ne diyecek...Neticede herşey çocuklarımızın sağlığı için...

19 yorum:

  1. mrh öncelikle hayırlı olsun..evet 4 yaşında rota virüsüne yakalandık..
    üç gün hastanede yattık..ama çok zor bir dönemdi..çocuğumu eritti bitirdi..aşıyı sonradan öğrendim bende..ama şimdi bri buçuk ay sonra bir bebişim daha olacak ona aşı yaptıracam...çünkü çok zor atlattık o dönemi..ve hemen bulaşıyor..benim yiğenim hatta annesine bulaştı....yide araştır tabi..benim yaşadıklarım bu arkadaşım....umarım bir fikir olur..

    YanıtlaSil
  2. biz iki doz yaptırdık.. doktorumuz yeterli olduğunu söyledi.. yan etkilerini bilmiyorum ama bebeğimizin şimdiye kadar rota virüsünden kaynaklanan ishale yakalanmaması çok güzel. .bir de asıl tehlike kreş okul ve buna benzer toplu kullanım alanlarındaymış..

    YanıtlaSil
  3. ben yaptırmıştım.doktorumuz isteğe bağlı olduğunu söylemişti iki doz halinde vurdurduk.fiyatı ise 180 mi 120 tam hatırlamıyorum.ama iyi ki yaptırmışım diyorum çünkü kızkardeşimin kızı (benim oğlumdan 40 gün küçük)yaptırmamıştı.Yazın rota virüsi bulaşmıştı o kadar kötü geçirdi ki .kusmalar,ishaller hastanede geçirilen zamnlar.Ozamn şükrettim yaptırdığımıa.Ama yine de araştırın ben ikinci çocuğumda da yaptırıcam onu biliyorum.

    allah sağlık sıhhat versin bebeğinize umarım hiç sıkıntı çekmez hiçbir konuda.

    YanıtlaSil
  4. merhabalar.. bu aşılar bir süre piyasadan toplatılmıştı ve daha sonra sadece kullanım süreleri değiştirilerek tekrar piyasaya sürüldü.. bu nedenle doktorumuz bize önermedi.. yani aşı hakkında biraz daha fazla bilgi sahibi olunması gerektiği görüşünde.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. bizde yaptırmıştık, rotaya yakalanmadan 4 yaşımıza geldik..

    YanıtlaSil
  6. maşallah kuzuya, nazar değmesin. bizim 3 aylık kontrolümüzle boyunuz aynı ama kilonuz bizden 400gr fazla :) rota aşısını 3 aylık kont. biz yaptırdık tatlım, 2.doz da sonra yapılacak kısmetse. yoksa çocuk yakalanırsa hastaneye yatmak zorunda kalıyormuş. gülben ergen'e prof. katılmıştı, aşıyı yaptırın demişti. gülben ergenin bir çocuğu yakalamış rota virüsüne. aşı yapılamzsa çok zor atlatılıyormuş diyor dr.lar.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Filiz,
    Ben de araştırıp yaptıranlardanım..
    Pişman degilim, yine olsa yine yaparım ;)

    http://penelopist.blogspot.com/2011/08/virus-i-rota-ve-4-trimester.html

    YanıtlaSil
  8. Biz de yaptırdık 3. ve 5.aylarda.çünkü rota virüsüne yakalanan bir anne çocuğunun bir haftada 3 kilo verdiğini,hastaneye kaldırıldığını,hiçbir şey yemeden sürekli kustuğunu ve kaka yaptığını anlattı,ödüm koptu.belki zaten olmayacaktır ama riske girmeye değmez bence.üstelik ateş,kusma hiçbir yan etkisini görmedim..bu arada zelihaya maşallah

    YanıtlaSil
  9. Biz de iki doz yaptırmıştık. Bazı doktorlar özel aşıları önermiyor, bizim doktorumuz öneriyordu ve hemen hemen tüm özel aşıları yaptırdık.
    Kızım 2 yaşındayken 2-3 gün hastanede yatmıştı, oda arkadaşımız çocuğa hastanede Rota Virüsü bulaştı!! İshal, kusma çocuk perişan oldu, Allahtan kızımı aşı korudu.İyiki yaptırmışız aşıyı dedik..

    YanıtlaSil
  10. Biz de iki doz yaptırmıştık. Bazı doktorlar özel aşıları önermiyor, bizim doktorumuz öneriyordu ve hemen hemen tüm özel aşıları yaptırdık.
    Kızım 2 yaşındayken 2-3 gün hastanede yatmıştı, oda arkadaşımız çocuğa hastanede Rota Virüsü bulaştı!! İshal, kusma çocuk perişan oldu, Allahtan kızımı aşı korudu.İyiki yaptırmışız aşıyı dedik..

    YanıtlaSil
  11. filizcim benim kızım 4 yaşında bende yaptırdım bu aşıyı..bununla da kalmadım devletin yaptığı aşıların dışında ne kadar özel aşı varsa hepsini yaptırdım..çok şükür bir sıkıntımız yok...Şu seni telaşlandırmasın...Her ilacın yan etkisi vardır içtiğin ağrı kesicinin bile...ALLAH korur inşallah hepimizi...Sen gönlünü ferah tut,bolca dua et..

    YanıtlaSil
  12. Bizim zamanımızda yoktu bu aşı. Ama rota virüsünü neredeyse her çocuk kapıyor. Biraz ağır geçiyor. Kusma, ishal, halsizlik epey yıkıyor çocukları.
    Yine de yan etkileri varsa iyi araştır, sor güvendiğin hekimlere...

    YanıtlaSil
  13. aşıyı duydum ama yaptırmadım canım.çok şükür şimdiye kadar böyle bir şey yaşamadık.inşallah yaşamayız. araştırmakta fayda var..rabbim zelihaya sağlık sıhhat versin hiç sağlık sorunu yaşamasın inşallah sevgiler

    YanıtlaSil
  14. kızım 1 yaşında yakalandı rota virüse 3 gün hastanede yattı neler yaşadık ben bilirim bitmeyen kumalar ishal perişan bir çoçuk :( o zaman aşısı yoktu doktorumuz çok güzel bir tedavi uyguladı ve atlattık.
    Bizim doktorumuz her aşıda yan etkiler vardır diyor ama yararı yan etkisinin önüne geçtiği için biz yapılması gerektiğini söylüyor.
    Doktorumuz türkiye hastanesinde uzman dr şükrü cido.
    Her sabah saat 08:15 de tgrt haber kanalında çoçuk sağlığı programı yapıyor,o saatlerde ayakta oluyorsan izlemeni öneririm, çok faydalı oluyor sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Merhaba Adaşım
    ben bu konudaki yazınızı yeni gördüm.Nacizane fikrimi bildirmek istedim.3 Yaşını doldurmuş bir oğlum var.
    2 yaş doğumgünüde rota virüsü kapması nedeniyle hastanede doğumgünu kutlamış olduk.Doktorumuz bu aşı konusunda çok sohbetler etti bizimle , bende uzun uzun araştırdım.Doktorumuz bir iki hastasında kanlı ishal ve ya bağırsak düğümlenmesi yaşamış bu aşıyı yaptırdıktan sonra.Biliyorsunuz aşı konusu ticari bir olay ve ve ticari bir sektör haline geldi.Hem bu aşı için henüz daha çalışmalar bitmemiş.Bize bırakmıştı aşının yaptırılıp yaptırmama kararını.Biz yaptırmama kararı aldık.1,5 sene sonra da rota virüsü kaptı.Biliyorsunuz aşılar yüzde yüz korumaz sadece bağışıklık kazandırır.Oğlumda yüksek ateş ishal vardı.İştahsızlıktan dolayı serum alması gerektiğinden hastanede doğumgünü kutlamak zorunda kaldık.Benim bu konuda yaşadıklarım bunlar.Yaptırmadığım için aşıyı hiç pişman olmadım çünkü yan etkileri çok daha vahim oluyor.
    Sevgiler
    Filiz/Ankara

    YanıtlaSil
  16. Filiz merhaba aşıyı yaptırdın mı rota virüsü aşısını. bende kararsızımda.

    YanıtlaSil
  17. Merhaba benim bebegim 3aylik ben birinci dozu iki aylikken yaptırdım benim büyük oğlum 4aylikken yakalanmıştı rota virüsüne çok zor geçmişti oğlum günlerce kendini bilmez halde yattı uç gün hastanede kaldık ben şimdi bu bebegime yaptırdım diğer dozunda yaptıracağım Allah nasip ederse bebeğinizi saglicakla buyutun

    YanıtlaSil
  18. Merhabalar ben birsey soracaktim bu virusun asisini nerden aliyorsunuz ve ne kadar fiyati benim 2•5 yasinda oglum ve 10aylik kiz bebegim var onlara saglik ocagindan yapiyorlar ama benjm oglum dogdugunda sarilik gecirdi ondan cok korkuyorum eger bilgilendirirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aşıyı eczaneden alabilirsiniz ,yalnız bu aşı 4-6 ay civarında yapılıyordu yanlış hatırlamıyorsam..

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Her blog yazarı gibi yorum okumaya ve cevaplamaya bayılıyorum:))