19 Şubat 2012 Pazar

ÖRGÜ BEBEK ŞAPKASI

Uzun zamandır şişlerimden yünlerimden uzak kalmıştım.Sonunda kavuştuk birbirimize:)Bu mutlu kavuşmanın ilk ürünü de minik kızım için ördüğüm bu şapka oldu.Model Kartopu dergisinden.Ama her zamanki gibi dergideki tarif yanlıştı ve ben yine sinir küpü oldum,ördüm,söktüm,tekrar ördüm:(Ama sonunda becerdim:))Aslında kolay bir örnek.Hem de çok şeker bir model..Eşim şapkayı 17.yüzyılda kadınların giydikleri şapkalara benzetti:)Hakikaten de benziyor değil mi?

Kızıma da pek yakıştı yeni şapkası...Şimdi örmek isteyenler için bu modelin tarifini veriyorum:
Bu şapkayı bebe yünüyle 3.5 numara şişle ördüm.75 ilmekle şapkanın ön tarafından örmeye başlanır,5 sıra haraşo örülür.Sonra düz örgüye geçerek 28 sıra -ön ve arka sıralar toplam-örülür.Şişteki 75 ilmek,30+15+30 olarak üçe ayrılır.Ortadaki 15 ilmek sürekli örülürken yanlardaki 30'ar ilmek ortadaki 15 ilmeğin yanlarından eksiltilerek bitene kadar örmeye devam edilir.Aynı patik örülür gibi.Ardından şapkanın ön tarafından 75 ilmek çıkarılır,ara ara ilmek artırılarak 5 sıra haraşo örülür,artırmalar yapılınca fırfırlı görüntü oluşmuş olur.Şapkanın bağlarının yapılması için,önce şişe 46 ilmek atılır,sonra şapkanın ense kısmından 56 ilmek çıkarılır,tekrar şişe 46 ilmek takılır.3 sıra haraşo örülür,bitirilir.İşte bu kadar...
 Bugün havayı güneşli görünce hemen attık kendimizi sokağa...Bol bol gezdik,temiz hava aldık,alış-veriş yaptık...Kızım da şapkasını ilk kez giymiş oldu:))


Ama şapka terletmiş benim kuzumu..Şapkanın içine penye berelerinden birini dikmeye karar verdim.Daha kullanışlı olur o zaman...

Artık başladım ya örmeye duramam ben:)Yeni modellerde görüşmek üzere...Herkese mutlu bir hafta dilerim...

39 yorum:

  1. yüreğine emeğine sağlık canım

    kızınada maşallah...........

    YanıtlaSil
  2. Oh kuzum ne yakışmış, Heidi gibi olmuş, anne becerikli maşallah, anneye de kuzuya da...

    YanıtlaSil
  3. Ben çok severim bu bebek şapkalarını, benim küçüklüğümde hep bu tip örülürdü, çok şirin olmuş, fırfır eklemesi çok cici, alıyorum tarifini :)

    YanıtlaSil
  4. çok yakışmış halasınızn güzeline... ben de de var buna benzer bir model tek farkı başlangıçta haroşa yerine işkembeyle yapılması.. iyi günlerde giysin güzel yeğenim...

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık arkadaşım zelihab bebeğe de çok yakışmış maşallah

    YanıtlaSil
  6. Büyümüş Zeliha' cık, maşallah. Şapkası da çok yakışmış, güle güle kullansın. Annesinin ellerine sağlık tabii... Bu arada, sen de çok iyi görünüyorsun Filiz' ciğim. Öpüyorum çok :)

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel olmuş gülegüle kullansın, bugün bende örgü başında delirenlerdenim 2 defa söktüm,sanırım yazılanları pekde okumamak lazım,kız bebek bekliyor olsam kesin yapacağım bi model olurdu çok hoş ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel olmuş. güle güle taksın bebiş. bende çocuklarıma küçükken hep bu model örerdim. laura ingalls şapkası gibi :)

    YanıtlaSil
  9. içine penye çok iyi fikir uygula bence. hatta şu eşap içine satılanlar var onlardan monte edebilirsin.
    ellerine sağlık eşin doğru söylüyor bu model o yıllardan kumaşlardan örgülere aktarılmış bir model:))

    sağlıkla giysin fıstığın.(Fotolarda harikasınız maşallah diyeyim)

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık canım benim.bebişide öpüyorumm.
    sevğiler..

    YanıtlaSil
  11. çok güzel olmuş canım.ellerine sağlık,Zeliha kızımız güle güle giysin.sevgiler.kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  12. oyy ellerine sağlık canım pek yakışmış kuzuyaaa, evet bende postu okurken içine penye bi astar dik diyecektim ki sen zaten postun sonunda yazıvermişsin canım...

    YanıtlaSil
  13. MAŞALLAH TOMBİŞ TOMBİŞ NE KADAR YAKIŞMIŞ ŞAPKASI KIZINIZA.BEN DE TAM BUGÜN FİLİZ HANIM YENİ BİRŞEYLER YAPSA DA BEN DE DENESEM DİYORDUM.YENİ MODELİ GÖRDÜM AKŞAM HEMEN BAŞLAYACAĞIM.DAHA ÖNCE BİRKAÇ MODELİNİZİ YAPTIM,ÇOK GÜZEL OLDU.HERKESİN ÖRGÜ AÇIKLAMASI ANLAŞILMIYOR,AMA SİZ ÇOK GÜZEL TARİF EDİYORSUNUZ.ŞİŞLERİNİZDEN HİÇ UZAK KALMAYIN.SEVGİLER...AYŞE

    YanıtlaSil
  14. çok şeker bir bere:))
    Ama bence de pamuklu bir şey dik içine. Hem alerjik olmaz hem de terletmez dediğin gibi...

    YanıtlaSil
  15. Tarifi aldımj, çok teşekkürler Filizciğim.Vintage tarzı bebek şapkalarını çok seviyorum..

    YanıtlaSil
  16. OOa superba,sa va traiasca fetita,felicitari
    http://menuca-crosetadeaur.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  17. maşallah kuzucuğa. mimi şapkaya karşı, acayip sinirleniyor şapka takarken bağrıyor :) dışarı çıkacakken en son şapkayı takıyorum ki az bağırsın :))

    YanıtlaSil
  18. oyyy kıyamam ya cok tatlı olmus gule gule eskısın sızınde ellerınıze saglık... dergıden model cıkarırken bende krız gecırıyorum malesef... bı seferınde bı bluzu cok begenmıstım el kadar oldu cıkardıgımda

    YanıtlaSil
  19. Semra,teşekkürler canım...


    Kiraz Çekirdeği,sağolasın canım,hakikaten heidi gibi olmuş bizim kız:))

    Banuca,beğenmene sevindim canım...


    Emine,annenin Zeliha için ördüğü takımdan biliyorum o modeli,o da çok güzel..brnimki çok basit onun yanında...

    mavilale,teşekkür ederim...

    Demet,oyyy moral verdin valla:))


    Swotpisces,çok teşekkür ederim canım...


    Melc,sen kaydet bi kenara,bakarsın bundan sonraki kız olur belli mi olur dimi:))


    Hülya,modelin adını senden öğrenmiş oldum,sağolasın canım:)


    örgüçantam,çok teşekkür ederim canım,bone de fena fikir değilmiş.sağolasın...


    Halime,biz de seni öperiz:)))


    Arzunun Hobileri,teşekkürler canım..


    Narish,aynı şeyi düşünmüşüz desene:))


    Ayşe,yorumunla çok mutlu oldum canım,acayip motive ettin beni:)şimdi kimse tutamaz beni,örmem lazım örmem:)şaka bi yana faydalı olabiliyorsam birilerine bu blog amacına ulaşıyor demektir...takibe devam:))


    Adavedeniz,anneler aynı fikirde ne güzel:)


    Nazan,beğenmene sevindim canım,sevgiler...


    Menuca,thanks:)I will visit your blog as soon as possible...


    Yemyeşildeniz,iyi deyapıyorsun canım.seninki şapka giyerken ağlıyormuş şanslısın,benim kız ne giyiyorsa ağlıyor:))

    birböcekbirçiçek
    blogunun adına bayıldım:)hemen geliyorum ziyarete..ben de dergilerden çektiğim sıkıntıları kimse yaşamasın diye açıklıyorum ördüklerimi...

    YanıtlaSil
  20. canım süpe rolmuş ellerine sağlık...ben acaba güzle durumu diye düşünüp bir türlü bu modellerden örmeye karar verememiştim snaırım kararımı veridm :))bu arada sizin bu güneşli güneşli gezmelerinizi nasıl ksıkanıyorum...ankara buz gibi bahar gelse d ebiz d eböyle gezebilsek bebeğimle

    YanıtlaSil
  21. filizcimmmmmm
    bende yazlari sapancadayim,cok yakiniz:)
    sirine olmussssssss
    ellerine saglik
    bende buna benzer yayinlamistim
    muhakkak ornegine bak,takimm hirkasida cok guzeldi
    bahceme tiklarsan bulursun
    opuyorum

    YanıtlaSil
  22. Merhaba, çok güzel yapmışsınız elinize sağlık. Bebişiniz güle güle kullansın.
    Bloğunuzu çok beğendim. Zevkle izlemeye aldım. Güzel paylaşımlarda buluşmak üzere, sevgiler.

    YanıtlaSil
  23. Merhaba tanıdım burayı aynı şehirden birini görmek çok güzel. Bebeğinizde öyle tatlı maşallah size. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  24. bayıldımmmmm eline sağlık.

    YanıtlaSil
  25. cok cici olmush gule gule kullanin

    YanıtlaSil
  26. merhaba Filiz abla kizinizin uzerindeki pembe tulummu? ve sapkasi varmi? eger varsa benim kizimda aynisi var ama biz burdan turk mali diye almistik turkiyedeki birisinin uzerinde gorunce cok sevindim sapkaya bayildim super marifetinize hayranim bin kere mashallah

    YanıtlaSil
  27. ellerinize sağlık çok beğendim rengi de modeli de çok hoş:)

    YanıtlaSil
  28. bayildim!
    hemen bir arkadasimin bebegi icin deneyecegim, fakat kiziniz burda kac aylik acaba, ilmek sayisini ne kadar yapsam diye soruyorum,tesekkurler.Elvan

    YanıtlaSil
  29. merhaba uzun zamandır takip ediyorum sizi elinize emeğinize sağlık çok güzel işler yapıyorsunuz bende örgüye merak saldım ve bu bereyi çok beğendim kızıma örmek istiyorm ama 2 yaşına gircek kızım kaç ilmekle başlamam gerekir bilemedim yardımcı olabilirmisiniz acaba

    YanıtlaSil
  30. merhaba uzun zamandır takip ediyorum sizi elinize emeğinize sağlık çok güzel işler yapıyorsunuz bende örgüye merak saldım ve bu bereyi çok beğendim kızıma örmek istiyorm ama 2 yaşına gircek kızım kaç ilmekle başlamam gerekir bilemedim yardımcı olabilirmisiniz acaba

    YanıtlaSil
  31. Hi, I do think this is an excellent web site.
    I stumbledupon it ;) I will come back yet again since I bookmarked it.

    Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to guide others.
    My web page - Work at home

    YanıtlaSil
  32. I love it whenever people get together and share thoughts.
    Great site, stick with it!
    Feel free to surf my site - my computer is slow

    YanıtlaSil
  33. hani yaw tek bi model mi war bu neeeeeee

    YanıtlaSil
  34. tabi tabii onaylandıktan sonraymış....salakca..begenilcek mesajları yayınlarsınız..kötü yorumu göstermezsiniz

    YanıtlaSil
  35. Afedersiniz ama benim blogumda surusuyle sapka modeli var bulamadiysaniz o sizin sorununuz ayrica iki yorumunuzu da simdi okudum ve yayinladim Allaha sukur sizin gibiler bloguma pek ugramiyor.

    YanıtlaSil
  36. 3 aylık bebek için kaç ilmek başlamak gerekli Filiz hanım yardimci olursaniz sevinirim Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aciklamalardaki sayilar tam size gore Aysegul hanim..bu bereyi ordugumde kizim 3.5 aylikti..sevgiler

      Sil
  37. 3 3 aylık bebek için kaç ilmek başlamak gerekli Filiz hanım yardimci olursaniz sevinirim Teşekkürler

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Her blog yazarı gibi yorum okumaya ve cevaplamaya bayılıyorum:))