11 Mart 2015 Çarşamba

BEBEK OTO KOLTUĞU ÖRTÜSÜ


Herkese merhabalar:)Öyle böyle derken yine uzun bir ara verdim yazmaya.Evdeyim,işe gitmiyorum ama inanın hiç boş durmuyorum.Dikişler,örgüler,bebek hazırlıkları bir yandan devam ederken  diğer yandan da evimi ailemizin yeni üyesine hazırlamakla uğraşıyorum.Bebek için alış-verişler yapıldı,Zeliha'nın eskileri elden geçirildi,bütün eşyalar yıkandı,ütülendi,dolaplar-çekmeceler düzenlendi.Bitti mi peki?Hayırrrrrrrrrr!Daha yapılacak bir sürü iş var.Gündüzlerim çok verimli geçiyor ama akşam olunca ayakta duracak halim olmuyor.Halime çok şükür elbette:)Artık 34.haftanın başındayım,kavuşmaya az kaldı bebeğime..


Bizim henüz bir arabamız yok ama Zeliha doğmadan önce onu ilk bebekliğinde taşımak için bu koltuğu almıştık.Dışardan çok evde kullanmıştık.Zeliha 6 aylık olana kadar da yoğun olarak kullanmıştık.Kilerde kullanılmayı bekleyen koltuğu önce bir güzel yıkadım.Sonra da evdeki kalan kumaşlarımı kullanarak içine ince bir yatak diktim .Üzerine örtü dikme fikri yine Pinterest'ten.


Örtüyü kaldırınca böyle görünüyor koltuk.
 

 
Örtüyü dikerken bir yüzünde çiçekli pazen,diğer yüzünde de beyaz dantel benzeri delikli bir kumaş kullandım.Kumaşları yüzleri birbirine bakacak şekilde koyup dörde katladım.Köşe kat yerinden oyuklar yaptım.Bu oyuklar koltuğun tutma yerlerine geliyor.

Örtü kızıma özel olsun diye de keçeden kestiğim harfleri çiçekli pazene zigzag dikişle sabitledim.


Tersten etrafını diktikten sonra bırakılan küçük bir yerden örtünün yüzünü döndürüp açıklığı dikerek kapattım.Bu işlemleri yapmadan önce örtüyü koltuğun tutma yerine asmak için yine evdeki kalan pembe bir kumaştan dikdörtgen parçalar kestim.Üç parmak genişliğinde iki kordon diktim.Sabitlemek için de cırt bantlar kullandım.Cırt bantları nasıl yerleştirdiğim aşağıdaki fotoğrafta görünüyor.

 


Örtünün arkası böyle. 


Bu da koltuğun içine diktiğim mini yatak.Yatak odası takımımızı alırken bir yorgan hediye etmişlerdi bize.Zeliha'ya tek kişilik yatak alınca bu yorganı da onun yatağına göre biraz küçültmüştüm.Artan parçanın bir kısmını da bu yatağın içine yerleştirdim.
 

Yeni çalışmalarımda buluşmak üzere hoşçakalın:)

11 yorum:

  1. Süpersin gerçekten nasıl faydalı bir paylaşım anlatamam. Hele o yatak fikrini kesin çalıyorum :))

    YanıtlaSil
  2. çok kullanışlı olmuş ellerine sağlık. Ah bu pinterest bizi öldürecek :))

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık çok güzel olmuş, çok güzel fikirler bunlar sizi pintereste nasıl bulabilirim ben burdayim https://www.pinterest.com/sukrangul399/

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık filizcim Yaprak modeli bebek yelegini örmeye düşünüyorum Yalnız bişeyi çözemedim .2 ilmek saga ormek veya 2 ilmek sola ormek ne demek cevaplarsan sevinirim. Rabbim nurbanuyu kucağına almayi nasip etsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilmekleri keserken kesme şekline göre ilmek sağa yada sola yatmış gibi olur.örgünün iki yanından kesme yapılırken sağ taraftaki kesmeyi sola doğru,sol taraftaki kesmeyi de sağa doğru yaparız.bunu sırf görüntü güzel olsun diye yapıyoruz.yoksa sen istersen bütün kesmelerini sola doğru yap.ben bu kesmeleri nasıl yaptığımı eski bir yazımda anlatmıştım aslında.

      http://filizinevi.blogspot.com.tr/2010/02/sag-tarafa-kesme-nasil-yapilir.html

      bu linke bakabilirsin.kolay gelsin

      Sil
  5. ellerine sağlık canım.. çok güzel görünüyor.. sağlıkla kullansın kuzucuğumuz..

    YanıtlaSil
  6. ölçülerini alabilir miyiz acaba ?
    yapacak arkadaslara ve bana bilgi olsun :)))
    ben hediye yapmayı düşünüyorum arkadaşıma ama ölçüleri elimde yok
    verirseniz çook sevinirim. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Merhaba ölçü verebilir misiniz? bu arada çok kullanışlı ve güzel olmuş emeğinize sağlık☺😊

    YanıtlaSil
  8. Merhaba ölçü verebilir misiniz? bu arada çok kullanışlı ve güzel olmuş emeğinize sağlık☺😊

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Her blog yazarı gibi yorum okumaya ve cevaplamaya bayılıyorum:))