25 Şubat 2015 Çarşamba

BABY NEST-BEBEK YUVASI NEDİR,NASIL DİKİLİR?

Pinterest'te görüp mutlaka doğacak bebeğim için ben de bir tane yapmalıyım dediğim baby nest yani bebek yuvasını nihayet diktim.Şimdi sizlerle paylaşma zamanı.

Bebek yuvası bebeğin ilk aylarında kullanılabilecek bir minik yatak aslında.İlk bebeğimde doğumdan sonraki günler bebeğimi kendi yatağında yatırıyordum.Gece sık sık kalkınca baktım bana eziyet oluyor bebeğimi yanımda yatırmaya başladım ve çok rahat ettim.Fakat yanımda yatırınca da acaba uykumda ona zarar verir miyim diye huzursuz oluyordum.Öyle böyle Zeliha kuzumu büyüttüm.Şimdi sıra Nurbanu'ya geldi.Bu minik yatağı anne -babanın arasına koyuyorsunuz uyurken,böylece hem bebeğiniz yanınızda oluyor,hem de güvende oluyor.


 Dikmek isteyenler için Pinterest'te çok ayrıntılı anlatımlar var.Ben de o anlatımlara bakarak diktim.Kullanılan malzemeler 85cm e 120cm boyutlarında iki kumaş parçası,4 m koton biye,büzmek için kordon,dolgu için boncuk elyaf.


Eni 85 cm boyu 120cm olacak şekilde kumaşları yüzyüze bakacak şekilde koyuyoruz.Alt taraftaki iki kolun eni ve boyu 19cm olacak.Köşelere kavis veriyoruz ve kumaşların tersleri üstte olacak şekilde ayarlayıp etrafını dikiyoruz.Ters çevirmek için alt  kısmını dikmeden bırakıyoruz.


Ben bir tarafında benekli poplin kumaş,diğer tarafında ise pembe pazen kumaş kullandım.Pazenin alt uçlarına kumaşım yetmeyince ek yapmak zorunda kaldım.O kısımlar büzgülü kalacağından zaten gözükmeyecek.


Etrafını dikince kumaşımızın düzünü çeviriyoruz ve dikişi ortaya alarak biyeyi fotoğraftaki gibi dikiyoruz.Biyeleri alt uçlararın yarısına kadar dikip bırakıyoruz.

İçini doldurmadan önce kenarlarda 17.5 cm bırakarak yatak kısmını dikişle belirledim.Önce yatağın etrafındaki boru kısmını elyafla doldurdum uçlarını diktim.Sonra da yatak kısmını doldurup dikişle kapattım. 
Biyenin içinden kordonu geçirip büzünce bebek yuvamız bitmiş oluyor.


 Yatağı kardeşinden önce ablası denedi:)

Tam istediğim gibi bir çalışma oldu,içime sindi.Bu sabah doktor randevum vardı.32 haftalık kuzu doğum pozisyonunu almış,kafa aşağıda.Artık tekmeler yukarı yukarı gelecek,vay geldi başıma:)Bizim kız iki kilo olmuş bile aynı ablası gibi dört kilonun üzerinde gelecek galiba.Hastane çıkışı kıyafetlerini bir kez giyip kaldırıcaz belli oldu:)Sağlıkla doğsun inşallah.Dün gece ilk kez rüyamda gördüm kızımı,çok heyecanlıyım çooook...
Dikmek isteyenlere kolaylıklar dilerim...

41 yorum:

  1. maşallah hazırlıklar son hız devam ediyor .. bebeğiniz çok şanslı onun için heycanlar hazırlıklar şirin mi şirin bir abla :) sağlıkla kavuşun inşallah bu çalışmanızda çok yerinde harika bir çalışma olmuş güle güle kullanın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim:-)vakit cok olunca oyalaniyorum iste...

      Sil
  2. Çok iyi fikirmiş gerçekten ellerinize sağlık. Bebeğiniz de güle güle kullansın sağlık içinde:)

    YanıtlaSil
  3. Canım çok kullanışlı ve güzel olmuş maşallah.Ben de dikmek isterim bebeğime inşallah ama o kadar gelişmedim henüz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hamile oldugunu bilmiyordum canim hayirli olsun..sen daha guzellerini dikersin insallah

      Sil
    2. Tesekkür ederim canım:)

      Sil
  4. Pinterest o kadar genişki insan içinde kayboluyo ve insanın ufkunu öyle bi açıyorki buda onlardan biri çok kullanışlı görünüyor emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamen katiliyorum harika fikirler var.akli kaliyor insanin...

      Sil
  5. güzel fikir... sağlıkla kullansın kuzucuk... ellerin dert görmesin.

    YanıtlaSil
  6. Sagol Eminecim insallah o gunleri de goruruz...

    YanıtlaSil
  7. slm ellerinize sağlık bloğunuz cok güzel takibe alıcam banada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  8. aaaa yapmışsın :) çok güzel olmuş daha önce yapılacaklar listende görmüş ve bayılmıştım. kesin 2. çocuğumda ben de yapacağım..ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. ellerinize sağlık. torunum olacak inş. yapmayı düşünüyorum verdiğiniz ölçüleri aldım teşekkürler

    YanıtlaSil
  10. çook güzel olmuş koca bebekte denemiş zaten güle güle kullanın..

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık canım çok beğendim ben de torun için hazırlayayım bundan çok hoşuma gitti bakalım önce cinsiyeti bir belli olsun:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  12. bu Pinterest uygulama mı site mi anlayamadım ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. site.üye olup faydalanabilirsiniz.ayrıca akıllı telefonunuza da indirebilirsiniz ki ben öyle kullanıyorum.

      Sil
  13. Ya gerçekten blogunuza bayılıyorum ve yaptığınız tasarımlara imreniyorum. elinize sağlık. bunu mutlaka deneyeceğim. sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim:)kolay gelsin o zaman...

      Sil
    2. Nekadara mal oldu elinize saglik

      Sil
    3. Nekadara mal oldu elinize saglik

      Sil
    4. Tesekkurler 15 lira civari

      Sil
    5. merhaba elinize saglık çok güzel olmuş aca içine ne kadar elyaf kullandınız kollar ve yatak kısmı ayrı ayrı olarak

      Sil
  14. filiz hanım ben de istiyorum bundan ama maalesef ne yeteneğim ne malzemem ne de dikiş makinam var. 2 ay sonra doğum yapacağım ben de kız bebek bekliyorum. sipariş alıyor musunuz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında sipariş alabilirim.eğer isterseniz hemn bu hafta malzemeleri alıp dikebilirim.Benim de iki haftam kaldı doğuma.sonrasında vakit ayırmam zor olabilir.yaptırmak isterseniz mail atın lütfen
      miraclefiliz@gmail.com

      Sil
  15. filiz hanım pınperest yabancı paylaşım yapıyor nasıl çevirebilirim :::::::/

    YanıtlaSil
  16. filiz hanım ellerınıze saglık cok guzel olmus bende ıstıyorum ama bole seylerı beceremıyorum sız bana yapsanız olurmu malıyetıdı ne kadarsa oderım allah ızın verırse kızım oluccak yaparsanız cok sevınırım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. berna hanım sipariş alıyorum.miraclefiliz@gmail.com dan bana mail atın bilgi vereyim

      Sil
  17. ÇOK GÜZEL ELLERİNİZE SAĞLIK ÖLÇÜLAERİNİ NASIL YAPCAZ KALIBI VARMI

    YanıtlaSil
  18. ben kaç aya kadar kullanıldıgını merak ediyorum bende diktirecem aklıma takılıyo

    YanıtlaSil
  19. Çok güzel bende diktim ama kordunu içini doldurmadan geçiemek daha kolay oluyo

    YanıtlaSil
  20. Merhaba bende kalbimi çıkarttım ama biye bulamıyorum. Onun yerine ne yapılabilir önerilerinizi bekljyorum

    YanıtlaSil
  21. Elyaf nerden ve ne kadara aliyorsunuz

    YanıtlaSil
  22. Merhaba ben hamile iken bu yazınızı gördüm ve sizin tam tarifinize uygun ölçtüm kestim bictim harika bi bayb nest yaptım arkadaşıma bayıldı oda çok hoşuna gittive size birr sürü dua ettim bu tariften dolayı sonra dogumum yaklaştı bir tane de kendi oğluma yapayım dedim yine sizin bu sayfayı açtım okudum kestim bictim diktim ama yapAmadım o kadar uğraştım ki günlerce uğraştım ama olmadı bi daha yapAmadım ilk yaptığım gibi olmadı olmuyor oğlum şimdi 2 buçuk aylik hala bi bayb nesti yok o kadar üzülüyorum ki ne dersiniz ne onerirsinizbu duruma 😢😢😢

    YanıtlaSil
  23. Merhaba ben hamile iken bu yazınızı gördüm ve sizin tam tarifinize uygun ölçtüm kestim bictim harika bi bayb nest yaptım arkadaşıma bayıldı oda çok hoşuna gittive size birr sürü dua ettim bu tariften dolayı sonra dogumum yaklaştı bir tane de kendi oğluma yapayım dedim yine sizin bu sayfayı açtım okudum kestim bictim diktim ama yapAmadım o kadar uğraştım ki günlerce uğraştım ama olmadı bi daha yapAmadım ilk yaptığım gibi olmadı olmuyor oğlum şimdi 2 buçuk aylik hala bi bayb nesti yok o kadar üzülüyorum ki ne dersiniz ne onerirsinizbu duruma 😢😢😢

    YanıtlaSil
  24. Çok net ve anlaşılır anlatmışsınız

    YanıtlaSil
  25. Merhaba

    Haftalar önce kaydettim blogunuzu. Çok güzel anlatmışsınız. Elinize, emeğinize sağlık.

    Artık son üç aya girdik ben de babynesti dikmenin zamanı dedim :) bu akşam kestim makinasını çektim sıra geldi biyeyi koymaya. Daha önce danteli biyeye dikmiştim. Şimdi bir kerede ikisini birden dikeceğim ama biyeyi nasıl dikeceğimi bir türlü bilemedim. Daha önce hiç biye dikmedim. Makine dikişini biyeye ortalamalı mıyım yoksa köşeye mi yaslamalıyım? Biyeyi koymanın kolay bir yolu var mı?

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Her blog yazarı gibi yorum okumaya ve cevaplamaya bayılıyorum:))