5 Mayıs 2014 Pazartesi

KIZ ÇOCUK ELBİSESİ NASIL DİKİLİR?



 Kızım Zeliha için diktiğim baykuşlu elbiseyi nasıl diktiğimi ayrıntılı olarak anlattığım yazımla karşınızdayım.Umarım işinize yarar.Dikmesi oldukça keyifli ve kolay bir model.Özellikle dikişe yeni başlayanlara tavsiye ederim....


Modeli kafamda belirledikten sonra kızım için daha önce diktiğim çiçekli elbiseden fotoğrafta gördüğünüz gibi bir kalıp çıkardım.Kalıbı elbisenin arkasındaki fermuar kısmından dolayı biraz geniş tuttum.


Baykuşların yönlerine dikkat ederek kalıbı çift kat yaptığım kumaşın üzerine iğneledikten sonra kestim.Kalıbı biraz büyük tutarak dikiş payı dahil şekilde kumaşınızı kesmiş olursunuz.


Kestiğimiz bu parça arka üst kısım olacak.İğneleri çıkardıktan sonra kat yerinden keserek arka parçaları oluşturuyoruz.

Aynı mantıkla ön parçayı kestim.Yalnız burada fermuar olmadığı için fotoğraftaki gibi kalıbı küçülterek kestim.

Ön yakayı da bu aşamada göz kararı oyarak genişletim.

Ön ve arka parçalar işte hazır oldular...Sıra geldi elbisenin etek kısmına.

Bunun için büyük bir dikdörtgen kumaş kestim.Etek boyuna göre genişliğini,vermek istediğiniz büzgü oranına göre de boyunu ayarlayabilirsiniz.


 Bel kısmını teğelledim ve bel kalınlığına göre büzdüm.


Sonra ön parça ile arka parçaları yanlardan birleştirdim.Etek kısmını büzgülü kısımdan iğneleyerek birleştirip ardından diktim.

Etek boyunu ayarlayıp etek baskısını yaptım.Ben teğel almaya üşenirim genelde,bu yüzden  toplu iğnelerle katlayıp sonra dikiyorum.Etek boyunu ayarlarken sürekli mezurayla ölçerim,eteğin her kısmının aynı ölçüde olması çok önemli.


Omuz dikişlerini kapattıktan sonra kol ağızlarına ve yakaya biye diktim.İlk defa biye dikişi yaptım.Ne rahatlıkmış yaaa!Bundan sonra yaka dikişi,kenar dikişleri süper kolay benim için.Tuhaiyeden metre hesabı çeşit çeşit biye alabilirsiniz.Ben koton biye kullandım.Fotoğraftaki gibi iğneyle tutturup hemen kenarından diktim.Biye dikişini daha ayrıntılı olarak anlatan bir yazı hazırlamayı düşünüyorum.İnanılmaz bir kolaylık...

Elbisenin arkasına gizli fermuar diktim.Gizli fermuar ayağımı bir türlü bulamayınca normal dikiş ayağıyla dikmek zorunda kaldım.Pek gizli olmadı yani benim fermuar:))

 Fermuarı diktikten sonra yakadaki biyelerin sonlarını içe katlayarak diktim.

Yaka ve kollardaki biyelerin bir ayrıntısı...Çok içime sinen bir çalışma oldu:)Ayrıca bu elbiseyi sadece 2 liraya malettiğimi de söylemeden geçmeyeyim.Kumaş yine Adapazarı Çarşamba kumaş pazarından.

Havalar ısınsın Zeliha'yı yeni elbisesiyle fotoğraflayıp sizlerle paylaşıcam inşallah.

Dikmek isteyenlere kolaylıklar dilerim.Merak ettiğiniz şeyleri yorumlarınızda belirtirseniz yardımcı olmaya çalışırım.Herkese selamlar,sevgiler!

18 yorum:

  1. ellerinize sağlık çok güzel olmuş. iyi günlerde kullansın tatlı zeliha

    arada bir bakıyorum sitenize yapılanları gördükçe iştahlanıyorum yapabilirmiyim diye ama bir türlü vakit ayıramıyorum uğraşmaya tembelim sanırım hoşçakalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dikiş çok güzel bir hobi..kısa zamanda harika şeyler ortaya çıkarabilirsiniz..tavsiye ederim :-)

      Sil
  2. ellerine sağlık çok güzel olmuş. güle güle giysin prenses.

    YanıtlaSil
  3. Harikaaa olmuş... Dikiş makinem çatıda duruyor.. ben makineyi çözemedim bi türlü.. hep ip toplayıp durdu. sonra kumaşları büzmeye başladı... kursa gidene kadar çatıya attım ama böyle anlatımlı projeler olunca indiresim geliyor.. ateşe baca lazım bana bir hoca lazım:):):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım ben de kursa gitmedim.benim makina da ilk sıralar ip topluyordu.alt iplik kısmındaki mekanizma gevşemiş.kıskaç şeklindeki parçaları açıp içindeki metal parçaları sabitleyip kolları tekrar kapattım.bütün sorun çözüldü.hatta arkadasimin makinasından da aynı sorun vardı aynı şekilde çözdüm:-)siz de deneyin bence..

      Sil
  4. ellerinize sağlık sahibi güle güle giysin...

    YanıtlaSil
  5. çok beğendim Filizcim.. iyi günlerde giysin kuzucuk... elbisesi ile tiril tiril yürüyüşünü hayal edebiliyorum.. çok yakışacak kuzucuğa..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağol canım:-)inşallah yaz gelsin giyecek halası...

      Sil
  6. ellerine sağlık döktürmüşün yine

    YanıtlaSil
  7. çok güzel anlatmışsın Filiz, ellerine sağlık. öyle heveslendim ki, kızım olsa hemen dikeceğim bir tane ;))

    YanıtlaSil
  8. Böyle detaylı anlatımlar çok hoşuma gidiyor,çok şey öğreniyorum. Tuniklerinizin de dikişini gösterirseniz ben de dikmek istiyorum bir tane. Elinize,emeğinize sağlık. Ayşe

    YanıtlaSil
  9. fiizcimmm;
    nasıl hevesendim ben de anlatamam sana en yakın zamanda bi kumaş bulup mutlaka deneyeceğim nekadar da güzel anlatmışsın,allah ne muradın varsa versin :))pelin

    YanıtlaSil
  10. Filizcim;
    emeğine sağık en yakın zamanda ben de kızıma elde bile olsa mutlaka dikmek istiyorum:)

    YanıtlaSil
  11. selamlar
    çalışmalarınız çok güzel , ellerinize sağlık, küçük prenses iyi günlerde giysin.

    YanıtlaSil
  12. Ellerinize sağlık çok beğendim, yalnız kumaşa ayrıca bayıldım, acaba materyali ne ve nereden bulabiliriz böyle bir kumaş.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Her blog yazarı gibi yorum okumaya ve cevaplamaya bayılıyorum:))