7 Mayıs 2014 Çarşamba

ANNESİNİN ETEĞİNDEN KIZINA PANTOLON NASIL DİKİLİR?


 "Kızım bir fotoğrafını çekicem,şu dolabın önünde biraz durur musun?" dediğimde mırın kırın etti ama sonunda bu tek kareyi yakalayabildim:)Pek nazlıyız,pek ultra hanımefendiyiz bugünlerde:))

Yıllar önce kendim için acemi işi diktiğim iki tane eteğim vardı.Fazla giymedim,kimselere de vermeye kıyamadım anısı var diye.Meğer bugünler için saklamışım ben onları özene bezene baza altlarında:)Bir tanesinden Zeliha kuzusuna fotoğraftaki pantolonu diktim.Pantolon diyorum ama aslında belden lastikli tayta benziyor.
Öncelikle fotoğrafların gece,flaşsız ve cep telefonuyla çekildiğini belirteyim.Üst kata çıkıp fotoğraf makinasını almaya üşendim ne yapayım:)
Etek esnek ,üzeri çıtır pıtır minik çiçeklerle bezeli,dört parçalı bir etekti.


Önce kızımın giydiği bir taytı eteğin üzerine koydum,boyuna enine bir baktım,kafamda plan yaptım.


Sonra pantolonun yan dikişlerini eteğin parça dikişine denk gelecek şekilde yerleştirdim.Dikiş payını da hesap ederek bacakları teker teker kestim.

Ortaya işte bu şekilde iki parça çıktı.Pantolonun ön tarafına gelen kısımları bel kısmından biraz oydum.Sonra da paçadan başlayarak ağ kısmına kadar bacak kısımlarını diktim.



Bu aşamaya geldikten sonra da ağ kısmını diktim.


Sıra geldi bel kısmına...


Belini kalın lastikli yapmak için önce fotoğrafta görüldüğü gibi şeritler kesip bel çevresine kemer şeklinde diktim.Araya kancalı iğneyle lastiği geçirip,lastiği makinada dikerek birleştirdim.Birleşme yerindeki açıklığı da dikerek pantolonu bitirdim.

Sonra da Zeliha'nın etrafında koştura koştura yeni pantolonunu giymeye ve fotoğrafını çekmeye ikna etmek için uğraştım.Annelik zor zanaat vesselam:)))


Sizin de dolap köşelerinde bekleyen etekleriniz varsa işte alın size süper bir değerlendirme fikri:)Dikmek isteyenlere kolay gelsin der mutfağa doğru koşar adım giderim:)))

12 yorum:

  1. kizcede cok tatliymis Allah bagislasin

    YanıtlaSil
  2. Ama annesi kıza naz yakışır :)) çok tatlı ya maşallah saçlarını sevsinler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa teyzesi bak saçlarımız orjinal sakın yapma sanmayın,kızım hergün kuaförden çıkmış gibi salınıyor ortalıkta:)))maşallah!

      Sil
  3. Yaratıcılıkta sınır yok:)
    Bende bloğuma beklerim. Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Bu cocuklar gözümüzün önünde büyüyüp gidiyorlar onlari sarilip öpemesekte,kocaman bir masaallah hem anneye hem kizina))

    Bu tür pijamalari annemde cok dikerdi eskiden,pek kiymetlidir benim icin!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım yaaa hamileliğime de doğumumu da Zelihanın büyümesine de sahit oldunuz.aileden sayılırsınız zaten:)))

      annelerin diktikleri unutulmuyor..bana da annem elbiseler dikerdi bayram arefeleri hiç unutmam...

      Sil
  5. çok şeker olmuş, fıstık da çok tatlı maşallah ;))

    YanıtlaSil
  6. canım çok şeker olmuş kızına çok yakışmış,
    maaşallah oda çokkk tatlııı,öptüm tombiş yanaklarından :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım beni,m çok sağol:))o da seni öper:)))

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Her blog yazarı gibi yorum okumaya ve cevaplamaya bayılıyorum:))