5 Ekim 2010 Salı

HALASININ GÜLÜNE SICACIK BİR HIRKA ÖRDÜM:)

 "Halasının gülüüüüü"diye sesleniyor telefonda cadı:)Taklitçi papağan:)Ben öyle seviyorum ya ondan..Canım benim sen herşeyin en güzelini hakediyorsun.Biricik halan senin için bu şeker hırkayı ördü,soğuk kış günlerinde sen bu hrkayla ısın,bir de soranlara "Bak bunu halam ördü"de diye:))

 Peki halası nasıl örmüş bu hırkayı?Örmek isteyen teyzeler için anlatalım hadi nasıl ördüğümüzü:
Hırkayı Alize Şekerim marka 2 yumak ip ve 3.5 numara şişle ördüm.Hırka boyundan başlanarak örülüyor.Roba kısmı tamamlandıktan sonra kol için ayrılan ilmekler bekletilirken hırkanın önleri ve arkası tamamlanıyor.Kollar sonradan örülüyor.Hırkaya 83 ilmekle başlanıyor.4 sıra önlü arkalı haroşa örülüyor.Sonraki sırada 8 er ilmek sıra başlarında hep haroşa örülüyor.Bu kısma hırkanın sağ tarafına aralıklarla 5 tane ilik açılıyor.Arada kalan 67 ilmek üzerine örneği kuruyoruz.
1.sıra:1 artır,3 düz,1 artır,1 düz,1 artır,3 düz,1 artır,1 düz,...diye devam.Arka sıralar hep ters örülecek.
2.sıra:1 artır,5 düz,1 artır,1 düz,1 artır,5 düz,1 artır.....
3.sıra:1 artır,2 düz,3 topla(üç ilmeği birden düz ör)2 düz,1 artır,....
4.sıra:1 artır,7 düz,1 artır,1 düz,1 artır,....
5.sıra:1 artır,3 düz,3 topla,3 düz,1 artır,1 düz,1 artır,...
6.sıra:1 artır,9 düz,1 artır,1düz,1artır,...
7.sıra:1 düz,1 artır,4 düz,3 topla,4 düz,1 artır,1 düz,1 artır,...
8.sıra:2 düz,1 artır,9 düz,1 artır,3 düz,1 artır,9 düz,...
9.sıra:3 düz1 artır,3 düz,3 topla,3 düz,1 artır,5 düz,1artır,3 düz,3 topla,3 düz,...
10.sıra:4 düz,1 artır,7 düz,1 artır,7 düz,1 artır,..
11.sıra:5 düz,1 artır,2 düz,3 topla,2 düz,1 artır,9 düz,1 artır,...
12.sıra:6 düz,1 artır,5 düz,1 artır,11 düz,1 artır,..
13.sıra:7 düz,1 artır,1 düz,3 topla,1 düz,1 artır,13 düz,1 artır,..
14.sıra:8 düz,1 artır,3 düz,1 artır,15 düz,1 artır,..
15.sıra:9 düz,1 artır,3 topla,1 artır,17 düz,1 artır,..
Sonraki 4 sıra düz örgü yapılır.Sonra elde edilen ilmek sayısına bakarak kol kısımları belirlenir,kol için ayrılan ilmekler bir ipe geçirilerek bekletilir.Geriye kalan ilmek sayısına şu örnek uygulanır:İlmek sayısı 8 in katı artı 1 ilmek olmalı.Örnek bu şekilde uygulanabilir.Eğer ilmek sayısı fazla geliyorsa ara ara  birkaç ilmek keserek ilmek sayısını dengeleyebilirsiniz.
1.sıra:1 düz,1 artır,2 ters,3 ilmek tersten topla(ön taraftan),2 ters,1 artır,1 düz,1 artır,2 ters,...
Arka sıralar ters örülecek.
2.sıra:Hep düz
3.sıra:1. sıranın tekrarı.
4.sıra:2. sıranın tekrarı
Bu şekilde devam edilir.İstenilen uzunluğa erişilince ara ara 10-15 ilmek kesilir(bu örnek ördükçe biraz genişliyor,marullanmasını engellemek için ilmek eksiltiyoruz) ve sonrasında 5 sıra haroşa örülür ve örgü bitirilir.



Kol için ayrıla ilmeklere de bedende uygulanan örnek konur,yalnız kolları örmeye 3 şişle başlamalısınız,bir kaç sıra sonra iki şişe inebilirsiniz.Kollar da 5 sıra haroşa örülerek bitirilir.
Son olarak kol yanları dikilerek birleştirilir.Cici düğmeler dikilir ve küçük hanımların giymesi için hazır hale getirilir:)
Umarım beğenmişsinizdir.Örmek isteyen arkadaşlar,takıldığınız yerde yardımcı olabilirim..Mail atın ya da yorum bırakın yeter...Sevgiler..

12 yorum:

  1. NASILDA GÜZEL ANLATMIŞSIN CANIM YA.. EMEĞİNE ELİNE SAĞLIK. BENDE KIZIMA YAPMASI İÇİN ABLAMA GÖSTERİCEM.

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim dakikadan önce,beğenmene çok sevindim:)

    YanıtlaSil
  3. Ayy çok cicii,çok beğendim,ellerine sağlık,prensese ne çok yakışacak kimbilir..Seni okudukça hala olasım geldi :)

    YanıtlaSil
  4. Filiz çok şeker olmuş ya,ellerine sağlık!Şıkır şıkır giyip gezer artık etrafta halasının gülü:)

    YanıtlaSil
  5. Örgüden pek anlamıyorum ama sen süpersin..Sabrın 1 ters 2 düz gibi açık açık anlatmandan belli :) anlatmına sağlık ne diyeyim :)Güle güle giyinsin yeğenin..

    YanıtlaSil
  6. Zelihacım çok teşekkür ederim,erkek kardeşin varsa inşallah tez zamanda bu duyguyu yaşamanı dilerim:)

    Kitap kurdu,sağolasın canım giysin tabi güzel kızım benim ah bir görsen nasıl tatlı nasıl tatlı:)

    Melekcim çok teşekkür ederim şekerim:)ay çok mutlu oldum!örgüye bayılıyorum,örmeden duramıyorum gerçekten..

    YanıtlaSil
  7. Harıkasın walla ne guzelde anlatmışsın bırde.. Hella olsun :)
    Çok şık ve şirin olmuş ellerineize saglıkk

    YanıtlaSil
  8. hoşgeldin Sezgicim evime:)beğenmene çok sevindim,ben örgü örmeyi her ayrıntıyı açıklayarak anlatan görümcemden öğrendim.ben de aynı şekilde bilmeyenlere yardımcı olmaya çalışıyorum.internette açıklamalı örgü modelleri bulmak zor.bu açığı az da olsa kapatmak amacım..

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canım çokk güzel olmuş yeğenin sağlıklı günlerde giysin.

    YanıtlaSil
  10. Güle güle giyinsin mniğiniz bu güzel hırkayı,
    çok seviyorum elişi giysileri ama birtürlü şişleri alamadım elime sağolsun annem o işi bana pek bırakmadı...
    ellerinize sağlık,
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. sevgili yurdagül çok teşekkür ederim::;)

    Evcilik ,örgü örmek gerçekten çok zevkli,örgüye heveslenirsen yardımcı olmak isterim sana..

    YanıtlaSil
  12. Merhaba,iade-i ziarete geldim.Birascik bakindim newar ne yok diye güsel paylasimlar buldum.Kedi sewiosun,okey sewiosun,örgü sewiosunn tüm bunlari bende sewiorum :O)
    Ayse Elif´e acil sifalar diliorumm.
    Ziyaretlerimisin daim olmasi dilegiyle keyifli bir pazargünü diliorumm...
    not:gülmek yakisior hep gül emi (*_*)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Her blog yazarı gibi yorum okumaya ve cevaplamaya bayılıyorum:))