17 Eylül 2010 Cuma

KIŞ HAZIRLIKLARIM

Kaç gün oldu bu kızdan ses seda çıkmıyor diyenlere cevabım işte budur efendim:Boş durmuyorum harıl harıl kışa hazırlıklar yapıyorum:)Çarşamba günü okuldaki seminerden çıkıp Sakarya'nın meşhur Çarşamba pazarına gittik.Konservelik domates,kırmızı biber falan almaya.Ne yazık ki fiyatlar geçen seneye göre daha pahalıydı.Örneğin tarla domatesinin kilosu geçen sene 50 kuruşken bu sene 1 liraya ancak bulabildim.Kırmızı biber ve patlıcan uygundu ama.Eve gelince henüz kırmızı olmayan domateslerimi önce balkon masama bir güzel serdim,ertesi gün kıpkırmızı olmuşlardı bile:)Güzelce yıkadım ,kabuklarını soydum,yemeklik doğrayıp iyice kaynattım.Tuzunu,azcık şekerini ve biraz da zeytinyağını ekleyip kaynar kaynar iyice yıkanmış,kurulanmış kavonozlara doldurup yeni kapaklarıyla hemen kapatıp ters çevirdim.Bir gece öylece tepetaklak bekleyen konservelerim fire vermeden-yani sızıntı yapmadan-ertesi gün balkondaki yerlerini aldılar:))Yapmak isteyenlere
bir hatırlatma:8 kilo domatesten 5.5kavonoz konserve çıkıyor.Ben bir posta daha konserve yapıcam,bu kadarı bize yetmez..
Kırmızı biberlerimi de iyice yıkadım,ikiye bölüp çekirdeklerini temizledim.Yağlı kağıt(folyo da olur)serilmiş tepsiye kabuklu kısımları üste gelecek şekilde dizip 220 derecede közledim.Soğuyunca kabuklarını soyup ikiye üçe kestim.Biberlerin bir kısmını sadece sap kısımlarını keserek içlerini temizledim.Fırında da iki tarafını sırayla közledim.Bütün halde pişen bu biberlerden dolma tarzında süper mezeler hazırlanıyor.Daha sonra tarifini paylaşırım.
Tencerede zeytinyağına ve halka doğranmış sarımsakları koyup biraz karıştırıyoruz,sonra biberleri ekliyoruz,kaynayınca biraz elma sirkesi,tuz ve şeker ekliyoruz.Biraz daha kaynayınca kavonozlara doldurup hemen kapatıyoruz.Onlar da bir gece ters beklemeliler.4 kilo kırmızı biberden 2.5 kavonoz konserve çıkıyor.
Bu işleri yaparken arada da patlıcanları yemeklik doğrayıp tuzlu suda beklettikten sonra kızarttım,soğuyunca buzdolabı poşetlerine koydum.Bir kısmını da karnıyarık olcak şekilde kızartıp poşetledim.Onların fotoğrafı yok,çoktan dondular bile:)
Allah ağız tadıyla yemek nasip etsin inşallah.Şimdi temizlik zamanı.hadi bana kolay gelsin.Yepyeni postlarlaçok yakında burdayım.Öptüm hepinizi şekerler:))

14 yorum:

  1. ellerine sağlık, afiyetle tüketin

    YanıtlaSil
  2. emeklerine sağlık canım.
    Rabbim ağız tadıyla yemek nasip etsin..

    YanıtlaSil
  3. valizimi hazırlıyorum kışa sizdeyim :))

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler ada ve deniz...

    amin papatyacım..

    çelebi74 ay ne demek gel tabi şekerim,kapımız herkese açık:))

    YanıtlaSil
  5. iyi günlerde sevdiklerinizle afiyetle tüketin inşallah...

    YanıtlaSil
  6. sevgili Filiz memnun oldu,selmlar

    YanıtlaSil
  7. teşekkürler emine..

    kutsal çeyiz,ben de memnun oldum canım,öptüm..

    YanıtlaSil
  8. Bu tür kış hazırlıklarını seviyorum.Hem sağlıklı hem de evde bereket oluyor.Sevgiler.Aida

    YanıtlaSil
  9. ellerinize sağlık rabbim ağız tadıyla yedirmeyi nasip etsin inşallah.

    YanıtlaSil
  10. oohhh afiyetle yensin :) bende bayılıyorum bu kış hazırlıklarına :)

    YanıtlaSil
  11. kışın nasıl ilça gibi gelir bu hazırlıklar..çok imrendim kalkıp bulduğum tüm domatesleri soyasım var:)

    YanıtlaSil
  12. Ellerinize sağlık. Bunları yapabilen becerikli hanımlara hayranım. Kutluyorum sizi.

    YanıtlaSil
  13. teşekkürler Aida:)

    amin özlemcim,çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  14. rukencim teşekkürler,böyle iyi oluyor,kışın organik yiyecekler yemeye ve yedirmeye özen gösteriyorum..

    zeynepcim çok tatlısın:)başla sen soymaya gelirim yardıma:)

    teşekkürler begonvilli ev,eskiler herşeyin en doğrusunu yapmışlar,elimden geldiğince geleneksel kış hazırlıklarına devam edicem.sevgiler

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Her blog yazarı gibi yorum okumaya ve cevaplamaya bayılıyorum:))