30 Mart 2013 Cumartesi

ÖRGÜDE BURGU MODELİ NASIL YAPILIR




 Bu blogu kurarken amacım ördüğüm modelleri sizlerle paylaşmak ve nasıl örüldüklerini ayrıntılarıyla anlatmaktı.Şimdiye kadar yaptığım açıklamalar siz takipçilerimden çok ilgi gördü.En çok okunan yazılarım açıklamalı örgü modelleri oldu.İnternette sınırsız sayıda örgü modeli var ama açıklamalı model bulmak hiç de kolay değil.Ben örgüye ilk başladığımda bana temel örgü tekniklerini sevgili görümcem Emine öğretmişti.Ben onun kadar becerikli olmasamda bildiklerimi burada paylaşmaktan çok mutlu oluyorum.
 Geçenlerde  bir takipçim burgu modelinin nasıl yapıldığını anlatmamı istemişti.Kızıma şu sıralar ördüğüm kapşonlu yeleğin modelinde de burgular olunca hemen fotoğraflayıp sizlerle paylaşmak istedim.

1-Burgu olacak ilmekleri ikiye ayırarak modele başlanır.Yani ilmek sayısı ikinin katı olmalı.İlmek sayısı arttıkça burgu daha belirgin hale gelir.Ben 6 ilmek üzerinden anlatmayı tercih ettim.



2-Sağa doğru burgu yaparken baştan 3 ilmeği sol şişe,sonraki 3 ilmeği sağ şişe alın

 3-Sağ şişteki ilmekler fotoğraftaki gibi soldan başlayarak sol şişe geçirilir.Bu işlemi yaparken ilmekler biraz sıkı gelebilir şişinize sorun değil,örünce gevşeyecekler...

 4-Sonra sol şişteki ilmekler sırayla düz örülür.

 5-Sağa doğru burgu böylece bitmiş olur.Arka sırada ters  yani haraşo örülür.

6-Sola doğru burgu yaparken Sol şişteki 6 ilmek şişten çıkarılır.Sağ taraftaki 3 ilmek sol şişe,diğer 3 ilmek sağ şişe takılır.


7-Sonra sağ şişteki 3 ilmek soldan başlayarak sırayla sol şişe takılır.Bu işlem sağa doğru burgu yapamaktan biraz daha zor gelebilir ilk yapışta.İlmekler sırayla düz örülür,işte bu kadar:)

İnşallah açıklamalarım orda birilerinin işine yarar:)Kolay gelsin hepinize:)))

9 yorum:

  1. merhabalar filiz hanım eminim çok kişinin işine yarıyacak, bu güzel açıklama için teşekkürler,selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  2. COK TESEKKURLER FILIZ HANIM GERCEKTEN ISIME COK YARIYOR ACIKAMALI ORGU MODELLERINIZ BEN ORGUYU COK SEVIYORUM AMA ORNEGINI CIKARAMADAGIM MODELLER OLUNCA COK UZULUYORUM SIZIN KADAR BECERIKLI OLMASAMDA ACIKLAMALARINIZLA YAPTIGIM ORGULER COK HOSUMA GIDIYOR ACIKLAMALARINIZ ICIN COK TESEKKURLER IYI GECELER

    YanıtlaSil
  3. Zamanlamaniz super bebek yelegi basladim alt kismina burgu koymak istiyordum cok yardimci oldu ne kadar tsk etsem azdir... basarilarinizin devamini diliyorum!!!
    Sevgiyle kalin

    YanıtlaSil
  4. bu ne güzel renktir böyle ya.. en sevdiğim renklerdendir sarı.. kuzucuğuma da kim bilir ne yakışacak.... bitmiş halini merakla bekliyorum...

    YanıtlaSil
  5. Emeğinize sağlık Filiz Hanım. Açıklama gerçekten çok faydalı oldu benim için de. Teşekkürler.. Mutluluklar..

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Filiz Hanım. Bu açıklama benim için de oldukça faydalı oldu. Emeğinize sağlık. Tekrar teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Filiz Hanim,
    internet ögrenmek icin inanilmaz bir bilgi kaynagi. Cevremde örgü konusunda sorabilecegim kimse yok. Yakadan baslamali bayan yelegi aciklamasi hemen hemen yok gibi. Ben sizin blogunuzu bu vesileyle buldum. Baska bir blogdan bir tarif bulup basladim örmege. 4,5 numara sisle 100 ilmek atarak basladigim yelegimi arttirarak devam ediyorum ancak daha kol altina gelmeden sisin üzerinde o kadar cok ilmek birikti ki! Nasil devam etmeliyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilmek çokluğu çok normal eğer artırmalarını dogruysa tabi

      Sil
  8. tamda aradığım bilgiydi çok teşekkürler :)
    banada beklerim www.kiriksemsiye.blogspot.com
    sevgiler

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Her blog yazarı gibi yorum okumaya ve cevaplamaya bayılıyorum:))