10 Ağustos 2011 Çarşamba

KRUVAZE BEBEK YELEĞİ

 Bbebeğim için ördüğüm bir başka yelek ile karşınızdayım.Kızım kış bebeği olacağı için bol bol yelek ve hırka ördüm,sıcacık giysin,üşümesin diye...Keyifle ördüğüm bu yeleğin modeli Nako Örgü Festivali dergisinden.Arka ve ön parçalar ayrı ayrı örülüp birleştiriliyor.Nako Bebe 100 marka ipten yaklaşık bir yumak kullanarak 3.5 numara şişle ördüm.Örülmesi oldukça zevkli ve kolay olan yeleğin ön parçalarının yakalarında kahve çekirdeği modelini kullandım.Modelin açıklamasını Nako'nun sitesinde bulabilirsiniz.
 Ön parçalara 62 ilmekle başlanıp 3 diş haraşo örülüyor.Ön ortadaki 6 ilmek haraşo örülürken sonraki 13 ilmeğin üzerine üç tane kahve çekirdeği modeli kurulur.Sıradaki 14 ilmek düz örülür,sonraki 3 ilmek beraber örülür,sıradaki 26 ilmek düz örülerek sıra tamamlanır.Arka sıralarda ilmekler geldiği gibi örülür.Her düz sırada 15 kere 3 ilmek beraber örülerek ilmek sayısı 32'ye düşürülür.Beden boyu 15 cm örülerek kol evi için 5 diş haraşo örülür.Sonra kol için 9 ilmek kesilerek kalan 6 ilmek haraşo örülmeye devam edilir.Beden boyu 33 cm olana kadar örülür.Ön parçalar örülürken uygun yerlere iki tane düğme deliği açmayı unutmayın.
Arka parçaya 66 ilmekle başlanır,3 diş haraşo örülür,beden boyu 17cm olana kadar düz örülür,yanlardan 8'er ilmek 4 diş haroşa örülür.Sonra yanlardan 3'er ilmek kesilerekörgüye devam edilir.Resimdeki gibi boyun kısmına da 3 diş haraşo örülerek arka parça tamamlanır.
Örmek isteyenlere kolay gelsin:))
Herkese hayırlı iftarlar dilerim...

9 yorum:

  1. how cute..i love the pattern..you are amazing my sweet friend!
    Allah bless you with happiness

    YanıtlaSil
  2. canım yaa ben bu bloga gelınce hayran hayarn bakakalıyorum..ellerıne saglık ..harıka bır yelek...

    YanıtlaSil
  3. Bebecik sıcak sıcak giysin inşallah.Çok güzel olmuş minnak minnak.

    YanıtlaSil
  4. Çiçekli düğmeleri de varmıışş :) Ne güzel olmuş kızının cicisi :) Ne zaman doğacak acaba kızın, merak ediyorum vallahi sana benzeyecek mi diye *-* Örgü konusunda da ben sana gıpta ediyorum, bak ;) Hayatta o sabrım yok, sana bravooo :)

    YanıtlaSil
  5. filizim ellerine sağlık arkadaşım çok şık olmuş prenses çok iy güzel günlerde giysin inşallah.

    YanıtlaSil
  6. çook güzel olmuş miniğimin yeleği.. inşallah iyi günlerde giyecek ufaklık. bu arada model de güzel ve şık.. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Rengi çok güzel olmuş :) Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş. Ben de başladım bir tane ama kesmelerim sizinki kadar muntazam görünmüyor. Acaba benim bilmediğim bir tekniğiniz mi var?

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Her blog yazarı gibi yorum okumaya ve cevaplamaya bayılıyorum:))