25 Aralık 2009 Cuma

SEASHELL COOKIES

 
Bugün okulumuz yararına bir kermes düzenledik.Çok da güzel oldu,epey para toplandı.Bu paralarla okulun koridorlarını boyayıp,bozuk sınıf kapılarını tamir ettiricez inşallah.Doğunun şartları malum,imkanlar kısıtlı,biz de kısıtlı imkanları zorlayarak az da olsa okulumuzu güzelleştirmek için çaba sarfediyoruz.
Neyse, kermeste satılması için dün üç çeşit hamurişi yaptım.Zencefilli tarçınlı elmalı kek,katmer poğaça ve seashell cookies yani namı diğer külahlı pasta...Sevgili arkadaşım Elif''te gördüm ben de denemeliyim diye düşünüp hemen yaptım.Yapması biraz zahmetli ama inanın ilk lokmada bu emeğe değdiğini anlıyorsunuz:))

 

Tarife buradan ulaşabilirsiniz.Ben bazı püf noktalarına değinmek istiyorum.Öncelikle hamurun kıvamı ele yapışmayan kıvamda olmalı.Hamuru 4 bezeye bölüp teker teker ince açın.1.5 cm eninde şeritler kesin.Ben kalıp olarak küçük kare not kağıtlarını kullandım.Bu kağıtların iki tanesini üstüste koyarak külah hazırlayın ve şerit hamuru külahın altından başlayarak yukarı doğru sarın.Bu işlemi yaparken külahları eşim hazırladı sağolsun.Siz de yardım alırsanız hamur kurumadan hızlıca yapabilirsiniz.Yaptığınız kurabiyeleri alüminyum folyo serilmiş tepsiye dizin ve 160 derecede pembeleşene kadar pişirin.


 

Kurabiyeler piştikten sonra soğumasını bekleyin sonra içlerindeki kağıt külahları içe doğru bükerek nazikçe çekin.Ortaya yukardaki manzara çıkacak.Külahların hiçbirine zarar vermeden başardığım için çok mutluyum:)

 

Bu işlem bitince külahların içine hazırlanan muhallebiyi çay kaşığının arka kısmını kullanarak doldurdum( Tarifte muhallebi 1 litre sütle hazırlanmış.ama siz ordaki ölçülerin yarısını kullanın fazlasıyla yetecektir.).Sonrasında önce benmari usulü eritilmiş çikolataya ardından da çekilmiş fındık içine batırdım.Yiyenler tadına doyamadı,bence siz de deneyin.

3 yorum:

  1. ben de düşünüyorum ev yapımı halini genelde milföyle yapılırdı ellerinize sağlık ..

    YanıtlaSil
  2. ELLERİNE SAĞLIK. GÖRÜNTÜ KADAR TADI DA MUHTEŞEMDİR DİYE DÜŞÜÜNÜYORUM ELLERİNE SAĞLIK...

    YanıtlaSil
  3. yapımı zahmetli ama tadı çok güzel oluyor,yorumlarınız için teşekkür ederim..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Her blog yazarı gibi yorum okumaya ve cevaplamaya bayılıyorum:))