14 Eylül 2013 Cumartesi

KAYNA KAZANIM KAYNA!

Bizim evdeki kış hazırlıklarını görseniz acaba kıtlık mı olacak diye düşünürsünüz.Biraz abarttım biliyorum ama ne yapayım içimden geliyor,ille kendimi yorucam,ille de doğal beslenicez...Domates soslarım,reçellerim,marmelatlarım,meyve suyu konsantrelarim,dondurucuya attığım sebzeler hazırdı zaten...Peki başka neler mi yaptım:

Geçen hafta önce mis gibi domates salçası ve biber salçası hazırladım,kavonozlarımı doldurdum,karşılarına geçip mutlulukla kendimden geçtim:)Aslında mutluluktan ziyade yorgunluktan demem daha doğru olur...Domates salçasını yaparken 20 kilo domatesi kaynatıp kevgirden geçirmek,sonradan kaynata kaynata koyulaştırmak oldukça yorucuydu...
  Biber salçasının hazırlık aşamasını komşularımla imece usulü yaptık.Boş bir arsaya ateşler yakıldı,kocaman kazanlar kaynatıldı.Biberler temizlenip haşlandı,süzülmesi beklendi...Kazanlar kaynarken altında biberler közlendi..Ertesi gün çektirilen biberleri evde fırınlama işlemi çok zordu.Ama tüm bu zorluklara değdi,elhamdülillah seneye bu zamana kadar yetecek mis gibi doğal ev salçam oldu.Allah ağız tadıyla yemeyi nasip etsin inşallah..

İki çuval biberin bir kısmından da pratik turşu yaptım.Hemen ertesi gün yemeye başladık yok böyle bir lezzet:)Yapmak isteyenle buraya bakabilirler...Ben tarife ek olarak biraz tozşeker de ekledim.

Son olarakta bugün kornişon salatalıktan turşu kurdum.Tarifi buradan.
Aynı tarifle bahçemdeki yeşil domateslerden de turşu kurdum.Allah tüm hazırlıklarımızı sağlıkla mutlulukla yemeyi nasip etsin hepimize inşallah...

 

14 yorum:

  1. oh maşallah bu ne azim... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim bende kendimi cok azimli gordum:-)

      Sil
  2. merhaba :)
    hamaratsıN maşaLLah :)
    ALLAH ağız tadıyLa yemeyi Nasip etsiN iNşaLLah caNım :)
    beNde geçeN hafta 83 şişe saLça yaptım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oy oyyy ben solda sifir kaldim asil size masallah!

      Sil
  3. Ellerinize sağlık :)
    Afiyetle yiyin inşallah.
    Hepside çok iştah açıcı görünüyor.
    Salçaları bile ekmeğe sürüp yiyesim geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim acika yapicam insallah ekmege surmelik beklerim yemeye;-)

      Sil
  4. Rabbim ağız tadıyla yemeyi nasib etsin inşallah...

    YanıtlaSil
  5. Yorsa da iyi oluyor kış hazırlıkları...Afiyetle tüketin:))

    YanıtlaSil
  6. merhaba inanın yalnız değilsiniz bende yaptım halada yapıyorum şimdide tarhana yapıyorum hamurunu yoğurdum dinlenmeye bıraktım Allah hepimize güle güle yemek tekrar yapmak nasip etsin sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha dün anneme ben de tarhana yapmayı öğrenmek istiyorum demiştim,inşallah bana da nasip olur.kolaylıklar dilerim..afiyetle tüketin inşallah..

      Sil
  7. maşallah filizcim.. Allah kolaylık versin... ellerine sağlık...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Her blog yazarı gibi yorum okumaya ve cevaplamaya bayılıyorum:))