20 Ağustos 2013 Salı

DUBLEKS EVDE YAŞAMAK

Uzun zamandır bu konuda yazmak istiyordum bugüne nasip oldu.Henüz Zeliha'ya hamileyken ev değiştirmek zorunda kalmış ve burada ayrıntılı olarak anlattığım zor bir ev arama sürecinden sonra şimdiki evimize taşınmıştık.Aslında aklımızda dubleks bir evde yaşamak hiç yoktu,nasip oldu yani.Evimizin bahçeli olması,okulumuza yakın olması,yeni olması gibi bir sürü güzel ayrıntı bu evi kiralamamız için yetmişti o zamanlar.



Aslında üç çeşit dubleks ev var,bahçekatı dublekslerin yani ters dublekslerin genelde alt katlarında küçük pencereli yatak odaları olur.Bir de bu evlerde alt katta rutubetin çok görüldüğünü biliyorum.Üst katta ise salon ve mutfak olur.Çatı katı dublekslerde üst kattaki yatak odalarının tavanları çatıdan dolayı eğimli olur,pek kullanışlı olacağını düşünmüyorum..Bizim evse iki normal daire şeklinde yapılmış,ahşap döner bir merdivenle birbirine bağlanmış.Alt katta mutfak,balkon,salon,wc,üst katta üç oda,banyo ve balkon var.

Şimdi aslında düşününce çok havalı görünüyor bahçeli,iki katlı bir evde yaşamak ama birazdan anlatacaklarımla o havanın yavaş yavaş söndüğünü göreceksiniz:)

Temizlik yaparken...Üst kattan başlarsınız,alt kata geçerken süpürgeyi,temizlik kovasını falan hamal gibi taşırsınız.Bir keresinde ben elimde temizlik kovasıyla alt kata inerken merdivenden kayıp düşmüştüm...

Evde küçük çocuk varsa... İşiniz daha da zor olur.Sürekli peşinde olmalısınız,merdivene çıktı mı,indi mi,merdiven parmaklarından sarktı mı,düşün de düşün artık...Merdiven başlarına çocuklar için üretilen korkuluklardan taktırabilirsiniz tabi ama bu seferde günde 156476287 kez aç kapa,kilitle işlemi yaparsınız..Biz Zeliha için hiç kısıtlama yapmadık.Merdivenlerimizde bir güvenlik önlemi yok.Emeklemeyi öğrendiği günden beri bilmem kaçıncı kez merdivenlerden inip çıkıyor.Hatta bundan çok keyif alıyor.O da birkaç kere yuvarlandı basamaklardan ama yara bere olmadı çok şükür...

Isınma problemi...Evin girişi merdiven boşluğuyla beraber kocaman bir alan ve burada sadece bir petek olduğundan bu kısmın ısınması pek kolay olmuyor.Biz ilk taşındığımız yıl hiç ısınamadık diyebilirim.Yalıtımlı bir ev olmasına rağmen üst kat iyi ısınmıyordu.Yatak odamızdaki derecenin 16 olduğu geceleri unutmuyorum ve o zamanlar Zeliha daha minicik bir bebekti.Çok şükür hastalıksız bir şekilde o günleri atlattık.Sonraki kış ise evimiz iyi ısındı,bir sorun yaşamadık.Sanırım ev yeni olduğunda ilk sene üşümüştük.Bizim ev güney cepheli,her ev böyle ısınmaz sanırım.Alt kat süper ısınıyor ama..Bir de yazları üst kat alt kattan  birkaç derece daha sıcak oluyor..Üst katta uyumak bazen eziyete dönüşebiliyor.

Ömrünüz merdivenlerde geçer...Hele de evin hanımı temizlik,düzen,yemek,çocuk derken alt katla üst kat arasında mekik dokur.Merdiven başlarında üst kata gidecekler,alt kata inecekler(giysi,oyuncak,temizlik malzemesi,ıvır-zıvır)bekler durur...Yaşlı,hasta,kilolu ya da yeni doğum yapmışlar merdivenlerde ekstra eziyet çekerler.Doğumdan sonra eve geldiğimde uzun süre alt kata inememiştim:(

Yemek kokusu...Her ne kadar aspiratör çalışsa da alt katta pişenlerin kokusu merdiven boşluğundan üst katlara yayılır.Heryer mis gibi kokar:)

Merdiven altı dağınıklığı...Bizimki gibi döner merdivenlerin altı ister istemez evin deposu olur ama görüntü çirkinliğiyle insanı çileden çıkarır.Ben en son çareyi bir perde çekmekte buldum.Şimdi görüntü eskisine göre daha iyi..

Merdiven gürültüsü..İnip çıkarken ahşap merdiven pat pat ses çıkarır,boşlukta yankılanan ses artarak kulakları tırmalar...

Şimdi tüm bunların üzerine iyi şeyler de söylemek lazım tabi:)Geniş ferah bir evde yaşamak elbette çok güzel.Daralmazsınız,bunalmazsınız.Eşyalar kendini gösterir,rahat edersiniz.Misafirler genelde evinizi çok beğenir,size özenirler:)Hemen peşinden anlattıklarınızla dubleks ev almaktan vazgeçen birçok arkadaşınız olur...Üst kat genelde düzenli kalır.Biz misafirler için özel bir salon kullanmıyoruz.Üst kattaki bir odayı misafir odası yaptık,yatıya gelenleri orada ağırlıyoruz.Çok rahat ediyorlar..

Düşünüyorum düşünüyorum başka iyi yan bulamıyorum:)

İnşallah kendi evimizi satın alarak buradan taşınmak istiyoruz.Bu sene nasip olmadı,inşallah seneye.Ama emin olun alacağımız ev düz daire olacak inşallah...Biz rahat edemedik ama eminim dublekste rahat eden mutlu olan birçok insan vardır.Eğer niyetiniz varsa böyle bir evde yaşamaya iyi düşünün derim...Herkesin yuvası mutlu,huzurlu,bol bereketli olsun inşallah...


21 yorum:

  1. anam anam yafu bizde birkaç aya kadar eve taşınacağız hemide dublex ben hiç istemedim ama nasipmiş.
    çocuklardan korkuyorum gerisi bir şekilde hallolur heral.
    Allah sizlere daha güzelini, rahatını nasip etsin(herkese)Amin.

    YanıtlaSil
  2. Tesekkurler canim insallah siz rahat edersiniz..

    YanıtlaSil
  3. Amin inşallah.
    Canım aynı çileyi ben çekiyorum,büyük sözüme tövbe birdaha bumlex mi aman aman
    Bir de çalışan bayan olarak illah ettim...
    Çok güzel tavsiyeler de bulunmuşssun ayrıca kutlarım,umarım ev almak isteyenlerin işine yarar.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. faydalı olurum inşallah sağol canım...

      Sil
  4. inşallah tez zamanda rabbim kendi evinize taşınmayı nasip eder... size geldiğimde en büyük korkum merdivenlerden düşmek benim de.. ama bahçesi ve verandası da ömre bedel... Allah gönlünüze göre versin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin canım inşallah.evet onlar da olmasa...

      Sil
  5. sevgili filiz
    benim yaşadıklarımı yaşıyorsun resmen merdivenden ben de düşmüştüm.bizim ev de dubleks dediklerinin hepsini ben de yaşıyorum ve seni çok iyi anlıyorum,temizlik,eşya taşıma,melisi merdivenlerde yakalıyorum sürekli ..yazını görünce hemen bir solukta okudum.
    sevgilerimle
    pelin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah kolaylık versin hepimize...ben de çok korkulu anlar yaşadım malesef..

      Sil
  6. filiz yaşadıklarını tam anlamıyla bende yaşıyorum.ama yinede hayalim hep dubleks bir evdi. istediğim gibide allah nasip etti aldık. allah herkese istediği gibi bir ev nasip etsin inşallah..zelihayıda öpüyorum.merdiven maceralarımız aynı Zeynep derinde sürekli merdivenlerde bir yandan iyi kısa sürede merdiven inme ve çıkmaları öğreniyorlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet benim kız da emeklemeye başladığı gün merdivende soluğu almıştı:)siz mutluysanız sorun yok tabi:)

      Sil
  7. Aaaaynen benim halimi anlatmışsın. Ben temizliğe kadın da almıyorum genelde. Mesela yarın temizlik var, içim şimdiden eziliyor:))

    YanıtlaSil
  8. Uzun yıllardır dublekse özenirim. Tıkış tıkış eşya dolu evimizden bunalmışım, dublekste kimse birbirini rahatsız etmeden kedilerimizle geniş geniş yayılır, bir odayı sandık odası yaparız derdim. Ama siz gözümü açtınız, sağolun. Dizimde çok gençliğimden beri sorun var, merdivenler son yıllarda benim için eziyete dönüştü. Üstelik evde 80 yaşında annem de var. Galiba hesapsızca hayal kurmuşum, bize de en uygunu düz ayak daire olacak. Çok teşekkürler, size de ara kat bir ev diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dubleks ve bahçeli ev benim de çocukluk hayalimdi.Ahşap merdivenler ve o merdivenlere açılan aydınlık pencereler, önünde rengarenk sardunyalar.Çok şükür hayalim gerçek oldu.Merdivenler beton üzeri ahşap kaplama şahane görünüm,tık ses yok.Merdiven altı önüne kapı yapıldı,şahane bir depo.Mustakil ev,özgürlüğün simgesidir.52 yaşındayım merdivenleri günde en az 10 kez hoplayarak çıkıyorum,bedava ve kolay spor...Ben mustakil bahçeli dubleksim de çok mutluyum.İnsan sevdiği ortam da zevkle iş yapar.Temizlik benim için bu evde büyük bir keyif,ısınmada sorunsuz.Dubleks ama çok büyük değil evim onun içi her taraf fırın,dileyen herkese Allah nasip etsin...

      Sil
  9. bizde dubleks bir evde yaşıyoruz benim çocuklarım büyük biri 12 biri 19 yaşında bizimki apartman dubleksi 2.ve 3.kat üst katta yani girişimizde salon mutfak banyo var alt katta yatak odalarımız banyo ve merdiven altı kilerim var çocuklarım özellikle ders çalışma bakımından çok rahat ettiler salon her zaman derli toplu temizlik açısından bence düz dairelerden çok daha avantajlı bi misafir geleceği zaman üst katın derlenip toparlanması çok kolay öyle zırt pırt merdivenlerden inip çıkmak gibi bi durum da yok zaten ben yatak odalarını topladıktan sonra sürekli inip çıkmak zorunda kalmıyorum özellikle bizim gibi çocukları büyümüş veya evinde büyükleriyle yaşayan aileler için süperrr bir misafir geldiğinde eşiniz evdeyse kimse farkında olmuyor hatta eğer değerlendirebilirseniz merdivenler çok iyi bir spor aleti gibi benimde çocukluktan beri hayalim olan dubleks evde yaşamak bence hiçte zor değil temizlik açısından da zorluk yaşamamamın sebebi iki adet banyo olması her katta biri daha pratik olmak üzere elektrik süpürgem olması yerleri silmek içinde buharlı yer silme makinesi işlerimi kolaylaştırıyor ve en güzelide her gelenin dubleks eve olan ilgisi beğenisi insanın hoşuna gidiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba.(http://www.youtube.com/watch?v=03tWfuaKdoI) bu adreste degisik daire tipleri var.izleyip yorum yaparsaniz sevinirim.

      Sil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. Resim falan ekleseydin iyiydi hacı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslinda resimden fazla var bu adresde.animasyon olarak sunum

      Sil
  13. Ya İnan benide anlatmışsın tüm şu yazında tek farkımız bu sene aldığımız evimizin 1 kat daha fazla olması ..senin sayfanıda acaba şu evin içindeki ses ekosunu nasıl keserim araştırması yaparken gördüm 😄😄

    YanıtlaSil
  14. Ya İnan benide anlatmışsın tüm şu yazında tek farkımız bu sene aldığımız evimizin 1 kat daha fazla olması ..senin sayfanıda acaba şu evin içindeki ses ekosunu nasıl keserim araştırması yaparken gördüm 😄😄

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Her blog yazarı gibi yorum okumaya ve cevaplamaya bayılıyorum:))