17 Nisan 2013 Çarşamba

SERAMİK TENCERE VE TAVALAR NASIL TEMİZLENİR?


Bir zamanlar yapıştırmaz özelliğinden dolayı teflon tencereler ne kadar revaçtaydı değil mi?Gerçi teflon tencerelerin de her kaliteden ürünü var.Pazarda 10 liraya satılanı da var,mağazada 100 liraya satılanı da.İlk piyasaya sürüldüklerinde herkes heves edip almıştı ama sonradan teflon tencerelerin aslında ne kadar sağlıksız olduklarını duymayan kalmadı.Hele de başta Fransa olmak üzere,kendi ülkelerinde kullanılması sakıncalı bulunan teflon tencereleri bizim gibi gelişmekte olan yada az gelişmiş ülke pazarlarına sürmeleri ise ayrı bir trajedi bence...

Ben mutfağımda  yemek pişirirken her zaman çelik,cam ya da toprak kaplar kullanmayı tercih ediyorum.Hatta yakın zamana kadar pilavlarımı da çelik tencerede pişiriyordum ama seramik tencereler çıkınca işler değişti.Açıkçası seramik tencerelere de önce şüpheyle yaklaştım.Ama araştırınca gerçekten sağlıklı olduklarına kanaat getirdim.Tabi seramik tencerelerin ve tavaların da hemen taklitleri,yan sanayileri üretildi çoktan.Pazar tezgahlarında bu sözde seramik pişirme kaplarını bolca görmek mümkün..Ben geçen sene seramik bir tencere ve tava almıştım.O gün bu gündür mutfakta en sık onları kullanıyorum.Gerçekten çok memnun kaldım bu ürünlerden.Hatta bu sene de sırf Zeliha'nın yemeklerinde kullanmak üzere bir tava aldım aynı yerden.
Gelelim asıl konumuza.Seramik pişirme kapları elde yıkanmalı,bulaşık makinesi kullanılmamalı.Yıkarken süngerin yumuşak tarafı tercih edilmeli
.Seramik tencereler de zamanla çizilebilir,ama bunun sağlığa herhangibir zararı olmaz.Ayrıca pişirme esnasında tahta kaşık tercih edilmeli,yemekler yüksek ateşte pişirilmemeli.

Eminim bunları zaten biliyorsunuzdur.Ama bu işin de bir püf noktası varmış,ben sonradan öğrendim.Seramik tencerelerin tabanı fotoğrafta da görüldüğü üzere petek dokulu.Zamanla bu petek dokunun çizgileri kararma yapabiliyor.Yani aralarında yemek artıkları birikiyor.Bunu temizlemenin ve daha da önemlisi bu durumu önlemenin yöntemi ise çok basit:Ayda bir seramik tencere ya da tavanızın dibine iki parmak kadar süt koyun ve bir süre kaynatın.İşte bu kadar!Bu şekilde hem temizlik hem de bakım yapmış olursunuz.



Ayrıca fotoğrafta görüldüğü gibi iç seramik kaplaması olan seramik tencere ve tavalar da   kanserojen madde içermediğinden sizin ve sevdiklerinizin sağlığına ve çevreye zarar vermez. Seramik kaplama içeriğinde kurşun  gibi zararlı kimyasallar barındırmadığından sağlıklı ve güvenilir bir kaplama yöntemidir.

Blogumda çok yer vermesemde mutfakta vakit geçirmeyi çok seven biriyimdir.Benim için büyük kolaylık sağlayan bu bilgileri sizlerle paylaşmak istedim.Umarım işinize yarar:)

27 yorum:

  1. Gerçektende önemli bir bilgi, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  2. Seramik tabann altı teflon dikkat ederseniz anlamak zor değil

    YanıtlaSil
  3. bu bilgi için teşekkürler.ben su koyup kaynatıp defalarca ovuyorum.gene olmuyor.kaldırmıştım artık kullamak istemediğimden:(deneyicem hemen teşekürler:)

    YanıtlaSil
  4. Güzel günlerde kullan,paylaşımın için teşekkürler canım benim seramik tencereler hakkında şüphelerim vardı moneta seramik almıştım ama iki üç kullanımda diplerini tuttu ve sapsarı lekeler kaldı götürüp geri iade ettim bir dahada cesaret edemedim...araştırıyorum yine, sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  5. bir gün seramik tencere alırrsam aklımda bulunsun bu püf noktası:))
    aslında almış da olabilirm , kolilede olupta unuttuğum o kadar çok şey varki:)) bi taşınsam da sersem çeyizimi:)) valla çeyiz serme seremonisi yapıcam.( oluyomuş ya öyle, meraklı teyzeler gelip özellikle yarım açık bırakılmış çekmecelere kadar herşeyi incelerler falan:)) o kadar hevesliyim yani:)))

    YanıtlaSil
  6. Tesekurler canim ama nedense seramiklerde sanki teflonun beyaziymis gibi geliyor bana:( bir turlu emin olamiyorum :(

    YanıtlaSil
  7. İyi bir bilgi ,Cem markanın seramik tencereleri içi petek dokulu değil.Ben onlardan almıştım ,gerçek seramik tencere değil mi ? acaba ...

    YanıtlaSil
  8. Merhaba bugün Ahmet Akkoç İlköğretim okulundaki seminerde beraberdik... :) Seminer sonu bir merhaba demek isterdim, ama kalabalıkta mümkün olmadı çıkışta. Bu arada kapanmışsınız, hayırlı olsun, sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  9. Allah muvaffak etsin Filiz kardeşim.Çok sevindim tesettüre girmene.Anlamıştım zaten fotoğraflarını kaldırmandan.Sımsıkı kucaklayıp tebrik ediyorum.Selametle...

    YanıtlaSil
  10. merhaba canım, ben size sedefe iyi gelicek bir eczanecinin yaptıgı ilaçların yiyenimin sedeflerine iyi geldıgını yazmak istedim adresi verirsem sizede şifa olur inşallah gidersiniz 2 günde fark etti çok şükür önce ALLAH sonra ilaçlar diyelim ..sevgiler İSTANBUL ECZ /ÜSKÜDAR BAGLARBAŞİ ..NUHKUYUSU CAD.ERMENİ MEZARLIGININ KARŞISI OSMAN AYAZ GİDERSENİZ SAPANCADAN BİR HASTANIZDAN ALDIM DERSİNİZ ...CEP BURAYA YAZMIYIM FACENİZ VARSA ORAYA MESAJ ATARIM

    YanıtlaSil
  11. Seramik tencerelerin mutfaklara girmesi maalesef gecikmeli oldu fakat ilerleyen zamanlarda vazgeçilmez araç gereçlerimizden biri olacağı kanaatindeyim.(En azından avrupada böyle şuan için). Seramik, pişirilmiş topraktır aslen ve bu sebepten ilk çağlardan beri kullanılan toprak kaplardan daha zararlı değildir, emin olabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. Bazı markalarda seramik tava diye beyaz teflon satıyorlarmış iyi araştırmak lazım

    YanıtlaSil
  14. Super bir urun

    YanıtlaSil
  15. Sütle de kaynatsan lekeler asla çıkmıyor. Temizlemenin yolunu hâlâ bulamadım :((( en iyisi kaldırıp atmak.

    YanıtlaSil
  16. seramik pisirme kapları saglıklı ve bu kaplar cok agır...ancak esse de ve marketlerde satılan cogu tencere seramik degil, "seramik kaplama"...yani cok ince bir seramik tabakası var...kaplama oldugu icin, yapıstırıcı kimyasallar kullanıldıgı icin saglıklı olup olmadıgı tartısmalı..

    YanıtlaSil
  17. Seramik pisirme kapları saglıklıdır evet ama resimdeki ve esse de satılanlar "seramik kaplama" tencereler...yani ince bir seramik tabaka kimyasal yapıstırıcılar ile metal tabana yapıstırılıyor ( %100 seramik olan kağlar cok agırdır, buradan da anlasılabilir)...Dolayısı ile saglıklı olup olmadıgı tartısmalı,,arastırırken seramik diye degil seramik kaplama diye arastırmak gerekir. Saglıklı günler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısınız,ben de artık bu tarz tencereleri sağlıklı bulmuyorum zaten..

      Sil
  18. Evlilik hazırlıklarındayken bu bilgi çok işime yaradı çook teşekkür ediyorum...

    YanıtlaSil
  19. Esse seramik tencerelerde almayi düşünüyorum.kullanim sonucu sorun yasayan varmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canm ben sonradan aldığım esse tencerelerden çok sorun yaşadım.bu konuyla ilgili yazıcam.bence alma..

      Sil
  20. merhaba seramik tencere yeni aldım pirinç pilavı yaptım ama cok tane tane olmadı.ilk önce pirinçleri ılık suda bekletip nişastasını iyice akıttım pirinci iyide kavurdum 2 bardak pirince 3 bardak sıcak su ekledim altı kısık ateşte pişirdim ama niyeyse cabul pişti on dakka içinde sizler nasıl yapıyorsunuz yardım ederseniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben pirinçleri 2-3 kere yıkıyorum ıslattıktan sonra.bir sorun olmuyor ama..belki pirinçtendir.

      Sil
    2. Merhaba,
      2 bardak pirince 8 bardak çok fazla değil mi?
      Ben hem ıslatıp bekletiyorum 3 kez yıkayıp süzdürüyorum birazda kavuruyorum 2,5 - 3 bardak sıcak su koyuyorum kısık ateşte seramik tencerede tam kıvamında oluyor...

      Sil
    3. 3 bardak, 8degil zeynep hanim

      Sil
  21. sallamışsınız ama boşa olmuş. fransa'nın teflonu yasaklaması ya da kullanmaması söz konusu bile değil. tefal ve onun sahibi seb'in hala en önemli ürünü teflon, ürün çeşitliliklerinin de en büyük kısmını teflon kaplı ürünler oluşturmakta. insan sağlığı için zararlı olan şey teflon değil, teflonun altında yeralan metaller. senelerce kalaylanmış bakır kullanmış insanoğlu, tutup teflonun zararlı olmasından yakınması ayrı bir hoşluk.

    YanıtlaSil
  22. noral markalı ürünleri incelemenizi tavsiye ederim
    (www.noral.com.tr) çünkü bu ürünler döküm üzerine cam kaplı yani %100 sağlıklı, dayanıklı ve ayrıca cam olduğu için temizlenmesi çok kolay. Bulaşık makinesinde de rahatlıkla yıkanabilir.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Her blog yazarı gibi yorum okumaya ve cevaplamaya bayılıyorum:))