18 Nisan 2012 Çarşamba

BEBEKLERDE UYKU EĞİTİMİ

Zeliha doğmadan önce onu sallayarak uyutmayalım,buna alışmasın diye karar almıştık eşimle.İlk haftalar bu kararımıza uyduk ama sonraları gaz sancıları başlayıp uykusuz geceler çoğalınca çaresizlikten sallamaya başlamıştık:(Önce ayağımda,sonra da yeğenimin beşiğinde sallanmaya alıştı Zeliha.Televizyonda izlediğim programlarda bebeklerin kendi kendilerine uyuyabilme becerisi kazanmalarının çok önemli olduğunu,hatta bu becerinin onların gelecekteki yaşamlarını etkileyebileceğini öğrendiğimden beri içim içimi yiyordu.Nasıl yaparım da bunu başarabilirim derken bir internet sitesi öğrendim:"uykusuzanneler.com"

Oradaki yazıları ve anlatılan teknikleri öğrendikten sonra besmeleyle başladım çalışmalara.Zeliha'yı yatağına koyup "hadi iyi uykular"demek olmazdı tabi...Aşama aşama ilerlemeliydim.Öncelikle belli bir uyku rutini oluşturmaya karar verdim.Bebeğimi hergün yıkamıyordum şimdiye kadar.Artık her akşam aynı saatte onu yıkıyorum,güzelce yağlıyorum,masaj yapıyorum,giydiriyorum.Aynı saatte uyumasını sağlamak gerçekten işe yaradı.

Peki sallamaktan nasıl vazgeçecektim?Önce beşiğini daha yavaş sallamaya başladım.Sorunsuz uyudu Zeliha.Bir iki gün böyle devam ettim.Sonra kucağıma alıp pış pışlayarak uyutmaya başladım.Önceleri kucağımda sıkılıp debelense de,mızırdansa da sabırla devam ettim.Üç gün kadar bu şekilde uyutmayı başardım:)))

Şimdi üçüncü aşamadayız.Uykusu gelince önce biraz kucağımda pış pışlıyorum sonra daha uyanıkken yatağına koyuyorum,uyku arkadaşı tavşancığı eline verip yatağındayken pış pışlara devam ediyorum.Böylece yatağında uyuyakalıyor:)Dünden beri bu şekilde uyutmaya çalışıyorum.

Ayrıca artık Zeliha'yı daha erken yatırmaya başladım.Geçen haftaya kadar akşam sekiz,sekiz buçuk gibi uyuyan kızım artık yedi buçukta uyumuş oluyor.Geceleri de daha az uyanmaya başladı çok şükür...

Son aşama ise onu yatağına yatırıp "iyi uykular" diyip odasından çıkmak olucak.İnşallah başarabiliriz:)
Fakat bu çalışma için gelecek haftayı beklicez.Çünkü bu haftasonu ailecek ilk şehir dışı yolculuğumuza çıkıyoruz:))Ayrıntılar için takipte kalın:))

12 yorum:

  1. çok güzel baya yol kat etmişsin filiz...darısı bizim başımıza...

    YanıtlaSil
  2. evet bizde eşimle bu şekilde karar vermiştik ama bebeğimin çok gaz sancısı oldu bende ayakta salladım sizin gibi ve sonrada ne yaptıysam tek başına uyumasını sağlayamadım yanına yattım birlikteyken uyusun diye ferber yöntemlerini kullandım ama başarılı olamadım şuan 15 aylık hala sallıyorum ne zamana kadar böyle gidicek korkuyorum ve eğer ikinci bir bebek yaparsam asla diyorum ne olursa olsun kendi uyumusını sağlayacağım bi şekilde sewgilerr....

    YanıtlaSil
  3. hamilelikte verilen kararların çoğuna uyulmuyor. Sonuçta kitabi bilgiler gerçekle uyumsuz oluyor çok zaman. Bizde salladık. Hatta Ada'yı battaniye içine koyup sallardık öyle çok ağlardı ki. Ayakta kucakta hoplatarak susturabilirdim çok zaman oturma sensörü vardı sanki çocuğun.
    Ama gör o kadar düzenlidirki uykusu. Akşam bağlasan 11'e kadar oturmaz sabah da erkenden ayaktadır.

    YanıtlaSil
  4. Çok yararlı bilgiler olmuş canım ,bi an bende böyle yazıları birgün yazarım inşallah diye geçirdim :) maşallah prensese ne güzel yatış kalkış saatleri yavaştan oturmaya başlamış ama umarım bu şehir dışı olayı uykusunu etkilemez,genelde seyahat edenler hep bundan şikayetçi ama inşallah olmaz.şimdiden güle güle gidip gelin.

    Birde okurken biz sallanan beşik aldık ilk yanımızda yatarken 5-6 ay kullanacağı yatağını,acaba yanlışmı yaptık die düşündüm. Kilitli kapanıyor gerçi salınım hareketi ,birde tam sallama gibi deilde farklı bi salınım hareketi aslında,tam anlatamıyorum biraz garip oldu cümleler :) umarım hata değildir bizimki,kocaman sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. merhabalar bilgileriniz için sagolun bende yavaş yavaş alıştırmaya başladım ama saat 9 u buluyor uyuması, birde akşamları yıkamaya başlıyım barı teşekkürler sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. maşallah size çok başarılı bi geçiş süreci olmuş. yoksunluk duygusu yaşatmadan atlatmışsınız devamı daha başarılı gelir eminim. sevgilerr..

    YanıtlaSil
  7. maşallah zelişimiz efiliz hanım benim kızım 18aylık hala amziriyorum ve ayağımda sallayarak zorla kaç saat geçerse ancak öyle uyuyo nese allah sağlık versin bebişlerimize ek gıda konusunda bn yaptığım sulu yemek lere misal karnıbahar gibi bütün patatesi bölüp içine atıyorum snra kızıma yediriryorum ek gıdaya başladığımız ilk gnden beri yapıyorum maşşallah güzel yiyor sevgiler fatma

    YanıtlaSil
  8. Bebeği yatağına koyup iyi uykular deme fikrini sevdim :)) Faydalı bilgiler paylaşmışsın canım - bir gün elbet yararlanırım ;) Kolay gelsin sana, her işin yolunda gitsin inşallah...

    YanıtlaSil
  9. benim de bi kızım var zelihadan 1,5 ay küçük böyle bilgileri paylaşmanız çok iyi oluyor.bizde sizden esinlenerek ilerliyoruz kızımla... devamını bekliyoruz herşeyi paylaşın bizle:)

    YanıtlaSil
  10. sevgili filiz
    beni sessiz sesziz takip ediyorum seni,önceden hergün bakardım bloga ama artık vakit bulamyorum.ben 7 mayıs 2011 de kızımı dünyaya getirdim.1 yaşına girecek.ilk zamanlar uyku problemimz pek olmadı ama 4,5 aylıkken diş çıkarınca huzursuzlukları arttı.ben de çok isterdim kızın sallanmadan uyusun sessizce.ilk 3 ay evdeyken öyleydi.ama 3 ay sonra işe başlaynca bırak sallanmayı kayınvalde sayesinde avaz avaz ninnyle uyuymaya alıştı.önceleri tv.açıp müzkle uyutmayı denesem de ninni ve sallamadan vazgeçiremedm..
    verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim.zelihayı da kokluyorum izninle
    sevgiler
    pelin

    YanıtlaSil
  11. merhaba
    Benim küçük yaramaz oğlum 7 buçuk aylık. doğduğu ilk gönden beri uyku problemimiz var. sallanan beşiğinde uyuyor ve her gece en az 3-4 kere uyanıyor tekrar sallayarak uyutmak zorunda kalıyorum. uykusu çok gelse bile gözlerini ovalayarak uykusunu kaçırabiliyor.satlerce uyutmak için uğraştığım çok zaman oldu . ne yapacağımı şaşırdım.yalnız bırakarak uyutmaya çalıştım ama çok ağladığı için dayanamayıp kucağıma almıştım. tavsiyelerinizi bekliyorum :(

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Her blog yazarı gibi yorum okumaya ve cevaplamaya bayılıyorum:))