13 Nisan 2012 Cuma

ZELİHA'NIN UYKU ARKADAŞI

 Bebeklerde uyku eğitimi konusuyla haşır neşirim son günlerde ve bazı çalışmalara da başladım.Şimdilik iyi gidiyoruz,inşallah kızım sallanmadan kendi başına yatağında uyumayı yakında öğrenecek.Neler yaptığımı ,tecrübelerimi bir diğer postumda sizlerle paylaşmayı düşünüyorum.

Uyku eğitiminde bebeklerin bir uyku arkadaşı edinmelerinin çok faydalı olduğunu öğrendim.Uyku arkadaşı bir oyuncak ya da bir kumaş parçası hatta bir battaniye bile olabilirmiş.Kardeşim bebekliğinde battaniyesinin etiketine dokunarak uyurdu mesela:)Uyku arkadaşı bebek uyuyacağı zaman eline veriliyor,hatta yüzüne sürülüyor.Diğer zamanlarda onunla oynamasına izin verilmiyor.Bir süre sonra bebek şartlanıyor ve uyku arkadaşını görünce uyuması gerektiğini öğreniyor.

Bugün öğleden sonra güneşli havadan faydalanmak için yürüyüşe çıktık ma aile.Hazır çıkmışken Zeliha'ya bir uyku arkadaşı alalım dedik.Birkaç yere baktık ama oyuncakları ya fazla büyük bulduk ya da fazla tüylü.Sonra Civil'e gittik ve orda bu sevimli tavşancığı bulduk.Küçük,yumuşacık,tüyleri kısa ve çok sevimli:)Yıkansın , temizlensin ve yarın kızımla tanışmaya hazırlansın minik tavşan:)
Herkese mutlu,bol güneşli bir haftasonu dilerim.Bebeklere de derin,huzurlu,uzun uzun uykular:)

13 yorum:

  1. çok güzel bir tavşancık..tavşancıkla güzel uykular zelihaya....

    YanıtlaSil
  2. tavşan ve kedileri çok severim. bu tavşancıkda çok cici:)

    benim yiğenlerimden biri de kaygan eşarpla elinde uyur:))

    YanıtlaSil
  3. merhabalar,bizimde bu günlerdeki sıkıntımız uykuya nasıl alıştıracagız diye şimdiye kadar ana kucagında uyudu ordan alıp yataga yatırıyorum, ama biraz daha onda yatamıyacak bende denemeler yapmaya başlıyım sizede iyi hafta sonları ...eliften zelihaya sevgiler:)))

    YanıtlaSil
  4. ayyy çok sevimli, faydalı bilgi için ayrıca tşkler...:)

    YanıtlaSil
  5. iyi uykular zelihaya...koccaman olsun inşallah...

    YanıtlaSil
  6. çok güzelmiş minicik elleriyle yoğrurur artık bunu:) minişlere sağlıklı uykular diyeyim o zaman:)

    YanıtlaSil
  7. çok şirin tavşan bende o kadar oyuncak aldım ama kızım olmayacak saçma birşeyle uyuyor kapsül şeklinde şeffaf küçük bir kutu içine tokasını koymuştum ipine sarılıyor ne zaman nasıl alıştı bilmem dur bakalım daha neler göreceğim...

    YanıtlaSil
  8. kendimodam,teşekkürler canım:)

    papatya prenses,bebeklerin işine akıl sır ermez zaten:)

    fadinin sanatı,Zeliha da önceleri ana kucağında uyuyordu.kendi başlarına uykuya dalabilmeleri gerçekten çok önemli,senin kızın daha küçük bence bu yüzden avantajlısın.ne kadar erken öğrenirlerse o kadar iyi..

    swotpisces,rica ederim canım,aklında bulunsun lazım olur:)

    an ek zu ra,teşekkürler:9

    örgüçantam,çok teşekkürler canım,uyusunlar ki büyüsünler dimi:))

    aklımdangeçenler,senin kızın kendisi seçmiş oyuncağını,bizimki metazori oldu biraz:)miniklere iyi uykular...

    YanıtlaSil
  9. Bilgi için teşekkürler.Benim oğlum Zeliha'dan 3 gün küçük.Omuzuma başını dayayıp sallanarak uyumayı seviyor.Hemen deneyeceğim bu yöntemi.Umarım işe yarar.Çünkü benim kokumu duymadan uyumuyor.

    YanıtlaSil
  10. Çok beğendim Zeliha'nın uyku arkadaşını.
    Ben oğlumda uyku problemi çok çektim.Doğdu doğalı uykuyu hiç sevmedi. Şu an 3 yaşında ve haala uykusu geldiğinde bile direniyor.
    İnşallah güzel Zeliha bu güzel tavşanına alışr,misler gibi uyur da annesini üzmez.

    YanıtlaSil
  11. çok tatlı tavşancık.Zeliha inşallah çabuk alışır arkadaşına da güzel güzel uyur.
    Asyanın uyku arkadaşıda bir biberon dolusu ya su ya da devam sütü.:)) elinde biberonla uyuyor.

    YanıtlaSil
  12. kolay gelsin... inşallah en kısa sürede sizleri de üzmeden alışır ufaklık... sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. aa benımde kuccuken bı tavsancıım vardı hatta tavsan aılesıydı bende onlarla uyurdum
    bu arada blogunu yenı kesfettım, takıpteyım. benımkıne de beklerım.Sevgıler...:)

    http://zeysfashionroom.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Her blog yazarı gibi yorum okumaya ve cevaplamaya bayılıyorum:))