21 Kasım 2010 Pazar

HUZURLARINIZDA YENİ ŞALIM...

Dolu dolu geçen bayram tatilinin sonuna geldik,bugün son gün:(Yarın sabah mesai başlayacak...Bayram mesajlarınız için hepinize çok teşekkür ederim dostlarım:)Umarım herbirinizin bayramı benimki kadar güzel geçmiştir.Ailemle beraber mutlu bir bayram geçirdik çok şükür.Sevgili yeğenim Ceren'le  bol bol oynadım,dişlerim sızlayana kadar baklava,şeker yedim,kardeşime özenip elime aldığım neyden birkaç denemenin ardından ses çıkarabildim:))Şah&Sultan romanını okudum ve şimdi sizlerle paylaşacağım şalımı örmeyi bitirdim.
Şalımın modeli Hafize Teyzemden.Geçenlerde Eskişehir'e gittiğimizde teyzemizi ziyaretimiz sırasında örneği çıkarmıştım,severek ördüğüm bu modeli örgü severlerle paylaşmak istedim.
Örgüye şalın uzun düz kenarının ortasından başlanıyor,her sırada yanlardan ve ortadan arttırmalar yapılarak üçgen formu veriliyor.Şalın modeli farklı bir şekilde örülüyor,bu yüzden üç boyutlu gibi görünüyor.
İstenilen boya gelindikten sonra birkaç sıra da örümcek örgüyle devam ediliyor ve son sırada da fıstıklar yapılıyor.Şalı 150 gram simli ince tiftik tarzı bir ip(markası Kartopu)ve 3 numara tığla ördüm.Modelin nasıl yapıldığını farklı bir iple örerek anlatıyorum:

10 ilmek çekerek bir halka yaptıktan sonra üzerine aralarına 3'er ilmek çekerek 6 tane üçlü trabzan örüyoruz.
Trabzanları birleştirmeden 3 ilmek çekerek ikinci sıraya geçiyoruz.Bu sırada yanlardaki ve ortadaki boşluklara 2 şer tane üçlü trabzan örüyoruz.Trabzanların araları hep 3 ilmek olacak.Yani şal yanlardan ve ortadan artmaya devam edecek her sırada.Aralardaki boşluklarda ise 1'er tane üçlü trabzan olacak.
Üçüncü sıranın başında yine ilk boşluğa iki tane üçlü trabzan yapıyoruz.Şimdi sıra geldi örneğin nasıl yapıldığını öğrenmeye.Örneği kurarkenartırmaların aralarına yapılacak  üçlü trabzanları sıradaki boşluğa değil de boşluğun öncesinde örülen son trabzanın üzerine örgüyü ters tutarak yapıyoruz.Böylece örgü her sırada bükülüyor.Bu da üç boyutlu görünmesini sağlıyor.Nasıl örüldüğünü aşağıdaki videodan görebilirsiniz:
Üçüncü sıranın bitmiş hali bu şekilde olmalı.
Bu şekilde örgüye devam ediliyor.İnce iple örmenizi tavsiye ederim bu şalı,bir de örerken trabzanları uzatarak yaparsanız örnek daha güzel durur.Yapmak isteyenlere kolay gelsin..
Herkese sağlıklı,huzurlu,mutlu ve bol kazançlı bir hafta dilerim...





21 yorum:

  1. Elinize sağlık, güle güle kullanın. Çok da güzel tarif etmişsiniz. Becerikli kadınlar iş başına:))

    YanıtlaSil
  2. Bu bayramı dolu dolu geçirmişsin. Şalın yapılışı basit duruşu gösterişli olmuş. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. orguveyemek-gulsence21 Kasım 2010 16:37

    Merhaba şalınız güzel olmuş iyi günllerde kullanın.Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. filizciğim tarafımdam mimlendin cevaplarsan çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  5. Olá,

    Lindo esse xale, parabéns.

    bjs.
    Rosina

    YanıtlaSil
  6. sarkaç,teşekkür ederim canım,aslında örnek çok basit,yapmak için öyle çok marifetli olmaya da gerek yok kanımca:)

    YanıtlaSil
  7. sevgili mahperi,dediğin gibi yapılışı basit ama oldukça farklı bir görünümü var.gerçi ben tığ işlerinde örgüdeki kadar başarılı sayılmam ama yine de güzel oldu sanırım..

    YanıtlaSil
  8. orguveyemek-gulsence,teşekkür ederim canım..

    YanıtlaSil
  9. hemen bakıyorum dishekuş:)


    thanks Rosina,I'm very happy to read your nice comment:)

    YanıtlaSil
  10. harikasınız ya, böyle detaylı anlatmanız ne hoş, teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  11. Swotpisces,beğenmenize çok sevindim,ben örgü örmeyi henüz yeni öğrenirken netteki modellere bakıp neden açıklamaları yok diye hayıflanır,açıklamalı model bulunca da çok sevinirdim..şimdi bildiklerimi paylaşarak çok mutlu oluyorum,umarım birilerine faydam oluyordur..

    YanıtlaSil
  12. teşekkür ederim adavedeniz..

    YanıtlaSil
  13. Şal çok güzel olmuş ellerine sağlık iyi günlerde kullan.

    YanıtlaSil
  14. geçmiş bayramın kutlu olsun.şal çok şık olmuş.denemem lazım hemen.şal hastasıyım da:)

    YanıtlaSil
  15. teşekkür ederim hazalca,şal örmeyi ben de çok severim ama şişle örülenleri daha çok seviyorum sanırım:)


    Handancım teşekkür ederim canım,bugün okula giderken sarındım yeni şalıma,yumuşacık,çok hoşuma gitti:))

    YanıtlaSil
  16. Basit ve şık bir model.İp seçimide çok güzel ve kullanışlı olmuş.Ellerinize sağlık,güle güle giyin.

    YanıtlaSil
  17. Canım benim Maşallah sana,hem çok güzel yapmış,hem de çok güzel anlatmışsın..
    Hemen yün alıp yapasım geldi inan :)
    Ama kendime güvenemiyorum,zaten Antalya hala çok sıcak :)
    Oynayamayan gelin yerim dar dermiş :)
    Öpüldünn.

    YanıtlaSil
  18. Canım benim Maşallah sana,hem çok güzel yapmış,hem de çok güzel anlatmışsın..
    Hemen yün alıp yapasım geldi inan :)
    Ama kendime güvenemiyorum,zaten Antalya hala çok sıcak :)
    Oynayamayan gelin yerim dar dermiş :)
    Öpüldünn.

    YanıtlaSil
  19. Dear Roberta,thanks for your nice comment:)

    Zelihacım teşekkür ederim canım,Antalya hala sıcaktır eminim ben de bir süre orda yaşamıştım eskiden bilirim havasını.ama yine de bu şal örmemeye bahane sayılmaz:))ben de öptüm şekerim..

    YanıtlaSil
  20. Ne güzel açıklamaşsınız, emeğinize sağlık..Böyle açıklanınca örmemek olmaz..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Her blog yazarı gibi yorum okumaya ve cevaplamaya bayılıyorum:))